REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.

Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG. (Metro AG)

- Jeśli chodzi o przyszłość Makro na polskim rynku, to tutaj nie ma żadnego znaku zapytania, jest wykrzyknik! Mamy wielkie możliwości do rozwoju w obszarze współpracy z polskimi detalistami. Jednocześnie kraj ma duży potencjał rozwojowy szczególnie w sektorze HoReCa, który bardzo dynamicznie rośnie, a jednocześnie jest niezwykle nowoczesny i zróżnicowany - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Grupa Metro od kilku już lat jest w trakcie procesu transformacji cyfrowej. Na jakim etapie są zmiany?

Jesteśmy przekonani, że cyfryzacja jest wielką szansą dla branży, chociaż jeszcze trzy lata temu była to bardziej nadzieja i wiara w nowe technologie niż realne szanse. Dzisiaj – dzięki nowym narzędziom i technologiom - mamy dziesięciokrotnie większe możliwości reorganizji Metro, niż miało to miejsce kilka lat temu. Wciąż jeszcze jesteśmy na początku drogi, która pozwoli nam wykorzystać pełny potencjał cyfryzacji.

Transformacja cyfrowa, to nie tylko szansa na zwiększenia sprzedaży czy poprawy efektywności łańcucha dostaw, ale także możliwość budowania bliższych relacji z klientami.

W przypadku Metro już teraz jesteśmy znacznie bardziej zaawansowani cyfrowo niż większość naszych konkurentów na rynku handlowym. Z doskonałym efektem wprowadzamy rozwiązania typu marketplace. Będziemy rozwijać kolejne projekty związane z e sprzedażą online, ale także wspierające naszych partnerów biznesowych. Muszę jednak zaznaczyć, że jeśli chodzi o digitalizację biznesów naszych klientów, to jesteśmy dopiero na początku drogi.

Jednak widzimy już, że nasi klienci z branży turystycznej, byli w stanie zwiększyć obroty od 20 do nawet 50 proc., w zależności od obszaru, w którym zaimplementowali nowe technologie, które im zaproponowaliśmy. Zrobili to, przy jednoczesnym dwucyfrowym ograniczeniu kosztów i znacznym zwiększeniu efektywności operacyjnej, a także ogromnej oszczędności czasu. To co dobre dla naszych klientów, jest także dobre dla Metro.

Za każdym razem, gdy wprowadzamy nowe rozwiązania, to jednocześnie inwestujemy w sukces naszych klientów w przyszłości. Oprócz tego, że nasi obecni klienci widzą wzrost sprzedaży, to jesteśmy także w stanie pozyskiwać i efektywnie zachęcać nowych klientów do współpracy z nami.

Jednocześnie każda poprawa funkcjonowania w naszej firmie sprawia, iż nasi partnerzy automatycznie stają się beneficjentami owych korzystnych zmian.

Jakie obroty ze sprzedaży internetowej spółka osiąga obecnie i jak wygląda perspektywa dalszego wzrostu na tym polu?

Obecnie ponad 4 mld euro generujemy za pośrednictwem dostaw, zaś 20 proc. uzyskujemy dzięki sprzedaży przez internet. Obecnie rośniemy bardzo szybko dlatego angażujemy w tym obszarze więcej narzędzi. W porównaniu do 30 mld euro obrotu w hurcie oraz 7 mld euro obrotu w detalu to wciąż niewiele, jednak znaczenie internetu w handlu rośnie w szybkim tempie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
do góry strony
"