REKLAMAHELIO - Główny - natura, orzechy (jesień)
Oliver Simmerstatter, Enterprise Architect w sieci SPAR Austria

Oliver Simmerstatter, Enterprise Architect w sieci SPAR Austria (materiały prasowe)

- Podstawowym celem handlu w kontekście cyfryzacji jest stworzenie ekosystemu posiadającego kilka punktów styczności z klientem. Takie podejście reprezentuje m.in. Uber czy Alibaba – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Oliver Simmerstatter, Enterprise Architect w sieci SPAR Austria.

REKLAMAFBKCH - Belka w artykułach

Transformacja cyfrowa w polskim handlu dopiero raczkuje, SPAR w Austrii ma już na tym polu pewne doświadczenia. Jak w pańskiej firmie przebiegał ten proces? Co było największym wyzwaniem przy przechodzeniu na technologie cyfrowe?

Pierwszy sklep internetowy SPAR ruszył już na przełomie lat 2000/2001. W lwiej części było to nasze wewnętrzne przedsięwzięcie, nad którym pracował dział IT z pomocą kilku partnerów zewnętrznych. Do e-commerce weszliśmy z trzema osobnymi działami: spożywczym, elektronicznym oraz gier komputerowych.

Pomysł ten sprawdził się, mieliśmy zadowalającą ilość zamówień, jednak w roku 2008 doszliśmy do wniosku, iż chcemy pogłębić nasze relacje z klientami i zainwestować w handel internetowy większą pulę pieniędzy. Nie wiedzieliśmy jednocześnie od czego zacząć, natomiast zależało nam na zmniejszeniu kosztów zarządzania całym projektem. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na współpracę z Hybris, która opracowała dla nas jednolitą platformę do obsługi całego projektu internetowego.

Co z analityką danych?

Równolegle zaczęliśmy gromadzić dane nt. naszych klientów robiących zakupy on-line. Wiązało się z tym nasze największe ówczesne wyzwanie, tj. scalenie informacji ze wszystkich działów SPAR w jedną spójną całość. Wcześniej posiadaliśmy dane głównie na temat sprzedawanych produktów aniżeli samych klientów. Dzięki projektowi internetowemu zniknęły bariery, jakie znamy z offline’u, czyli to, iż dział mody sportowej nie kontaktował się na co dzień z działem spożywczym itd.

E-commerce pozwolił nam oderwać się od procesów, dzięki czemu mogliśmy skupić się na konkretnych tematach. Wreszcie w roku 2013 stworzyliśmy nowe podstawy zarządzania danymi naszych klientów, zaczęliśmy używać nowego oprogramowania i ponownie zdecydowaliśmy się na współpracę z Hybris oraz rekomendowany przez nią software.

Na jakim etapie transformacji cyfrowej jest obecnie sieć SPAR w Austrii?

Gdybym miał opisać stopień zaawansowania naszego e-commerce w skali od 1 do 10, powiedziałbym, że jesteśmy na poziomie 6-7. Przez ostatnie dwa lata poczyniliśmy ogromne postępy dotyczące rozwoju projektu on-line od strony technicznej. W roku 2016 uruchomiliśmy nową platformę cyfrową SPAR, która jest dla nas nie tylko źródłem informacji o klientach, ale również magazynem danych o wszystkich naszych produktach ze wszystkich kanałów sprzedaży (sklepy stacjonarne, e-commerce, aplikacje mobilne). Jest to duży projekt i aktualnie zależy nam przede wszystkim na jego dalszym rozwoju.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"