REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 3 z 3
REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

Nie tylko sprzedaż uruchamia proces współpracy między systemami. Również analiza biznesowa może rozpocząć szereg procesów i czynności, w zależności od obecnej lub przewidywanej sytuacji. – Gdy pozyskane dane wskazują np., że sprzedaż danego typu sukienki w sklepie A stale spada i że prognozy sprzedaży nie są optymistyczne, system może automatycznie wysłać ostrzeżenie do menadżera i zasugerować gotowe rozwiązania wymagające tylko jednego kliknięcia, takie jak „przenieś ze sklepu A do sklepu B” lub „przeceń artykuł o 20%” – czytamy w raporcie „Digitalizacja handlu detalicznego – strategia omnichannel w praktyce”.

Zakupy w chmurze

Eksperci prognozują, że chmura wkrótce zdominuje informatykę. Słuszność inwestycji w rozwiązania cloudowe potwierdzają dane z raportu IDC, według których w 2018 roku przynajmniej 30% nowych aplikacji związanych z handlem detalicznym będzie używanych w chmurze w celu przyspieszenia i zabezpieczenia procesów biznesowych. – Do 2021 roku rozwiązania cloudowe będą dominować, dlatego detaliści już teraz powinni inwestować w chmurę – w szczególności ci, którzy stawiają na strategię omnichannel – uważa Pal Gelsinger, szef firmy Vmare.

Usprawnić działanie systemów IT w handlu detalicznym może wykorzystanie modelu chmury Software as a Service (SaaS), w którym aplikacja przechowywana jest na komputerach dostawcy usługi i udostępniana użytkownikom przez internet. – Dzięki dużej skalowalności system jest bardziej wydajny. Dodatkowo elastyczność chmury gwarantuje większą moc obliczeniową, bez konieczności inwestowania w lokalną infrastrukturę, co znowu przekłada się na oszczędność środków i czasu, ponieważ platformy oparte na chmurze mogą być wdrażane i modyfikowane znacznie szybciej niż w tradycyjnym modelu – przekonuje Zbigniew Rymarczyk.

Eksperci definiują: w chmurze wszystkie niezbędne elementy systemu są ogólnie dostępnymi funkcjami i tworzą spójny ekosystem. Narzędzia działające w chmurze sprawiają, że klient zawsze znajduje się w systemie, niezależnie od tego, czy dokona zakupu w internecie, odbierając towar osobiście w sklepie stacjonarnym. Całkowita synchronizacja danych zabezpiecza przed przypadkową sprzedażą towaru, którego nie ma akurat na stanie. Narzędzia są bowiem dostępne w panelu i można zacząć z nich korzystać w dowolnym momencie.

– Współcześni klienci nie myślą o kanałach sprzedaży, za pomocą których kupują, ale o procesie zakupu w danym przedsiębiorstwie jako całości, bez rozgraniczeń na smartfon, tablet, sklep stacjonarny. W każdym przypadku oczekują spójnego, jednolitego doświadczenia zakupowego. Przedsiębiorcy muszą zrobić to samo: odejść od kategoryzowania swoich odbiorców według kanałów marketingu i sprzedaży i przejść na kompleksowe zapewnianie najwyższej jakości tam, gdzie pojawia się klient – podkreśla Tomasz Gutkowski, product manager w firmie Comarch.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony