REKLAMAEXPRESS - Baner główny

(Pixabay CC0)

Wg prognoz Polskiej Izby Opakowań, w 2020 roku opakowania wygodnej żywności stanowić będą ok. 8-10 proc. rynku opakowań żywności o wartości ok. 2,9 – 3,1 mld zł. To odpowiedź przemysłu na coraz wyższe tempo życia. Zabiegani konsumenci chcą jak najbardziej uprościć sobie przygotowywanie posiłków. Producenci żywności prześcigają się w pomysłach, jak ułatwić im życie i oszczędzić czas. Dlatego też trend convenience na rynku spożywczym w Polsce jest coraz mocniejszy.

REKLAMAEUROCASH - belka w artykułach (II Etap)

Współczesny świat pędzi, a tempo życia nie zawsze pozwala na planowanie przyrządzania posiłków. Dlatego chętnie korzystamy z każdej możliwości, by zjeść zarówno szybko, jak i zdrowo. Odpowiedzią rynku jest rosnąca popularność żywności convenience. Według raportu „Polski Rynek Handlu Spożywczego w latach 2010-2020” opracowanego przez firmę doradczą Roland Berger, tempo wzrostu segmentu convenience będzie 3-krotnie szybsze niż całego rynku spożywczego. Szacuje się, że w ciągu najbliższych trzech lat wzrośnie o 12,5-proc. średniorocznie. Przekłada się to na branżę opakowań, która również  coraz bardziej wpisuje się w ten trend. Opakowania typu convenience kładą bowiem główny nacisk na prostotę i wygodę. Mogą to być np.: mniejsze gramatury porcji czy też możliwość podgrzania dania w opakowaniu – bez konieczności przekładania go na talerz.

– Polacy coraz częściej sięgają po produkty convenience. To konsekwencja szybszego trybu życia, ale także rosnącej liczby jednoosobowych gospodarstw domowych. Szczególnie chętnie sięgamy po produkty convenience w segmencie dań gotowych (lunch boxy, gotowe zupy), owoców i warzyw (np. „wygodne” warzywa lub sałatki),  produktów mlecznych czy napojów gorących  (kawa na wynos). Jeżeli chodzi o potencjał rozwoju rynku opakowań convenience, to spodziewałbym się tutaj dwucyfrowej dynamiki, a motorem napędowym wydaje się być wspomniany sektor dań gotowych. Według analityków, może on osiągać średni roczny wzrost na poziomie przewyższającym 20% w perspektywie kolejnych czterech lat – przekonuje Wojciech Kochański, Doradca Klienta Korporacyjnego w Regionie Małopolska. – Coraz większą uwagę zwracamy również na skalę wpływu zużytych opakować na środowisko naturalne. Dlatego na opakowaniach regułą stają się kierowane do konsumentów informacje o tym, w jaki sposób – możliwie najbardziej przyjazny naturze – zutylizować dane opakowanie. Inwestycje w badania i rozwój, a także produkcję takich opakowań będzie stanowić istotną pozycję w budżecie firm z tej branży – dodaje ekspert.

Nie bez znaczenia są również inne pojawiające się światowe trendy. Rewolucją, która coraz mocniej wpływa na wszystkie gałęzie przemysłu, będą z pewnością technologie związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i technologii teleinformatycznych. Powoli trend ten będzie wykraczać poza korzystanie z dedykowanych aplikacji mobilnych (co wprowadził m.in. Starbucks). Możemy więc spodziewać się np. inteligentnych opakowań komunikujących się z klientem. Z kolei we wzornictwie popularność będzie zdobywać maksymalnie uproszczony i klarowny design. Rewolucja dociera również do typowych produktów spożywczych, które będą oferowane w nowej, nietypowej formule (np. pojawiła się już kawa do żucia). Wszystko po to, aby dogonić żyjących w coraz szybszym tempie klientów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"