REKLAMAPURELLA - SuperShots - Baner Główny (od 13 lipca)

(Żabka Polska)

Od początku b. roku Żabka Polska systematycznie wprowadza na opakowaniach produktów marki własnej informacje o tym, jak zagospodarować zużyte opakowania. Dba także o to, by jak najwięcej z nich powstawało z surowców wtórnych. Z okazji obchodzonego dziś Światowego Dnia Ochrony Środowiska sieć przypomina, jak ważne jest prawidłowe segregowanie śmieci.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Według badań ARC Rynek i Opinia tylko 41 proc. Polaków wie, jak segregować odpady zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2019 roku. Aby ułatwić konsumentom prawidłową selekcję odpadów, od 1. kwartału br. sieć Żabka systematycznie wprowadza na opakowaniach produktów marki własnej informacje o tym, jak zagospodarować zużyte opakowania. Stosowane oznaczenia są proste i intuicyjne. Bazując na dobrze znanym symbolu przedstawiającym człowieka wrzucającego śmieci do kosza, stworzono dodatkową identyfikacje kolorystyczną, która jest zgodna z jednolitym systemem kolorystycznym podziału na pięć frakcji odpadów. Dzięki użyciu idei kolorowych koszy każdy klient może przeczytać na opakowaniu, do którego kosza powinien wrzucić zużyte opakowania.

– Wprowadzenie prostego i intuicyjnego systemu oznaczeń na opakowaniach produktów marki własnej ma zachęcić jak największe grono klientów do właściwej selekcji odpadów. W Żabce wierzymy, że do budowania dobrych nawyków ekologicznych nie trzeba wiele, wystarczy mały krok – codziennie. Pomagamy ludziom być lepszymi każdego dnia – mówi Anna Gorączka, Green Officer w firmie Żabka Polska.

Żabka przykłada także dużą wagę do tego, by opakowania jej produktów marek własnych powstawały z produktów przyjaznych środowisku. Jako pierwsza sieć handlowa wprowadziła w swoich markach własnych Foodini, Wycisk, S! butelki pochodzące w 100 proc. z recyklingu (tzw. rPET). Obecnie testuje także słomki i wieczka ekologiczne, wykonane z innowacyjnego materiału, w 100% biodegradowalnego, który nie zawiera w ogóle mikroplastiku.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 6100 placówek prowadzonych przez ponad 4300 franczyzobiorców pod marką Żabka. Spółka jest liderem segmentu sklepów convenience. Sklepy sieci są odwiedzane codziennie przez blisko 2 miliony klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Qwert 1 miesiąc temu

    Brawo! Takie informacje dobrze, gdyby znajdowały się na każdym opakowaniu możliwym do recyklingu. Od kiedy przepisy zostały ujednolicone w całym kraju to ma sens.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony