REKLAMABIZERBA - Baner Główny (listopad)
W outlecie można kupić markowe produkty przecenione nawet o 60proc., ale z krótkim terminem przydatności

W outlecie można kupić markowe produkty przecenione nawet o 60proc., ale z krótkim terminem przydatności (Źródło: outletspozywczy.pl)

Są tu markowe produkty przecenione nawet o 60 proc., ale z krótkim terminem przydatności. Kupujący ma gwarancję najniższej ceny, a producent nie musi płacić za utylizację.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

To jeden z tych pomysłów, o których później się mówi: „Jakie proste, dlaczego ja na to nie wpadłem?”. W Polsce marnuje się rocznie około 9 mln ton żywności. Michał Nowak, syn właścicielki hurtowni słodyczy, postanowił uratować część tej kwoty, a przy okazji zarobić.

Działający pod adresem outletspozywczy.pl biznes to internetowa platforma, na której spotykają się z jednej strony producenci i hurtownie spożywcze, a z drugiej odbiorcy – głównie firmy cateringowe i gastronomia. Pierwsi wystawiają na sprzedaż produkty, których termin przydatności zbliża się do końca, drudzy je kupują.

Bliski termin w tym przypadku nie oznacza jednak, że na spożycie pozostały dwa lub trzy dni, ale np. pół roku, jak w przypadku produktów sypkich, albo – to dotyczy nabiału – dwa, trzy miesiące. To dużo czasu, dlaczego więc dostawca (producent, hurtownik, hipermarket) nie sprzeda pełnowartościowego towaru po normalnej cenie, z półki, tylko obniża ją o połowę? Bo klienci nie chcą kupować. Jeśli na półce stoją dwie paczki cukru: jedna z trzymiesięcznym terminem przydatności, a druga z cztery razy dłuższym, świadomy konsument – a takich jest coraz więcej – wybierze ten ostatni produkt. Inaczej mówiąc, nowe partie towaru wypierają ze sklepu starsze, choć wciąż pełnowartościowe.

Żeby mogło dojść do transakcji, kontrahenci muszą się nieodpłatnie zarejestrować na stronie outletspozywczy.pl. Sprzedawca jest zobligowany do podania adresu, pod którym znajduje się towar, terminu przydatności i ceny. Organizator zachęca do podawania ceny przed obniżką i po niej, żeby pokazać jej skalę, bo to zachęca do zakupów. Dane można w każdej chwili zmienić, np. nieznacznie podwyższyć cenę, jeśli towar dobrze się sprzedaje.

Nie ma minimalnej wielkości zamówienia, wszystko zależy od dostawcy. W praktyce wygląda to tak, że im większy gracz, tym większe zamówienie i odwrotnie – małemu, regionalnemu dostawcy może się kalkulować wysyłka kilku kartonów soku. W outlecie dążą do tego, żeby dostawcy towaru godzili się na jak najmniejsze ilości, ale nie ingerują w ich decyzje.

Na stronie rejestrują się również producenci, którzy mają do sprzedania „zwykły” towar, a nie tylko ten z bliskim terminem. – Coraz więcej dostawców traktuje nas jako jeszcze jeden kanał dystrybucji. Wystawiają towar po normalnej cenie i obniżają ją w miarę zbliżania się terminu przydatności do spożycia. Testujemy rozwiązanie, które wraz z upływem czasu automatycznie obniża cenę. Ustalamy tylko, jaka ona ma być na początku i na końcu – mówi Nowak.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Alex 5 12 dni temuocena: 75% 

    "Strona, podczas pisania tego tekstu, była nieaktywna, a jej właściciel mnie o tym uprzedził. Nie uważałem za zasadne o tym pisać." - Hubert Czy to jest rzetelność dziennikarska? Nie sądzę! outlet spożywczy nie działa ani na www, ani w postaci aplikacji i można o tym nadmuchanym projekcie poczytać na wszystkich brukowcach i ludzie w komentarzach się z tego śmieją, ale żeby branżowy portal wypuszczał niesprawdzone informacje to już mocno nieprofesjonalne.

    oceń komentarz
  • ~Karol 4 13 dni temuocena: 80% 

    Panie Hubercie - dlaczego Pan uważa że odpłatna promocja idei jest czymś złym? ja uważam wręcz przeciwnie - nie ma darmowych lunchy, nie ma darmowych artykułów, a portale w necie muszą utrzymywać się z pieniędzy, a nie tylku ruchu i contentu (nawet najlepszego). Tylko dlaczego pisać o czymś co nie działa? czytelnik artykułu, w całym tym zgiełku informacyjnym w którym się poruszamy, będzie chciał wejść na stronę www i samodzielnie przetestować serwis. W tym przypadku nie może ze skutkiem dla samego outletuspozywczego.pl (który jak rozumiem działa wyłącznie online) ale myślę, że i całej branży e-commerce w różnych wariantach. Równie dobrze kolejny artykuł mógłby dotyczyć spożywczego e-commerce działającego na zasadzie aukcji z cenami od 0,01 zł - ale po co pisać o czymś co nie funkcjonuje i nie może potwierdzić pomysłu biznesowego? ...w przypadku outletuspozywczego.pl przecież świetnego i mającego rację bytu?

    oceń komentarz
  • ~Hubert 3 13 dni temuocena: 8% 

    Szanowny Panie Karolu, pyta Pan, czy redakcja może weryfikować materiały przed opublikowaniem. Odpowiadam: redakcja „Wiadomości Handlowych” weryfikuje wszystkie informacje – także to, czy działa strona internetowa firmy, o której piszemy. Tak było i tym razem. Strona, podczas pisania tego tekstu, była nieaktywna, a jej właściciel mnie o tym uprzedził. Nie uważałem za zasadne o tym pisać. Natomiast co do Pana insynuacji o płatnej promocji, pozwoli Pan, że nie będę komentował. Chyba, że zweryfikował Pan te informacje i dysponuje dokumentami, które je potwierdzają … Pozdrawiam i zachęcam do czytania naszego portalu, Hubert Wójcik

    oceń komentarz
  • ~Karol 2 13 dni temuocena: 75% 

    Drogi Czytelniku - nie zmarnujesz na pewno czasu na zapoznanie się z outletspozywczy.pl - strona www nie działa

    oceń komentarz
  • ~Karol 1 13 dni temuocena: 78% 

    Czytelniku - na pewno nie zmarnujesz czasu bo strona www outletspozywczy.pl po prostu nie działa. Droga Redakcjo - z całym szacunkiem dla Państwa czy możecie weryfikować takie rzeczy przed puszczeniem artykułów? chyba że harmonogram odpłatnej promocji przewidywał na dzisiaj publikację artykułu o outleciespozywczym.pl i cokolwiek się dzieje artykuł musi być?

    oceń komentarz
do góry strony
"