REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (marzec 2019)

(fot. Pixabay CC0)

W miarę jak rośnie znaczenie świeżej żywności w ofercie sieci detalicznych, producenci i handlowcy poszukują sposobów na urozmaicenie oferty. W przypadku owoców i warzyw najnowszym, szybko zdobywającym popularność trendem jest „poprawianie” wartości odżywczych produktów. Ta moda właśnie zawitała do Europy – raport Fruit Logistica Trend Report 2019.

REKLAMATargi w Krakowie - Belka w artykułach (marzec)

Producenci i detaliści z poszczególnych regionów świata w różny sposób odpowiadają zapotrzebowanie konsumentów na świeżą żywność, która jest zarazem zdrowa i „wygodna”. Poza Europą pojawił się szybko rosnący trend, polgający na oferowaniu świeżej żywności z ulepszonymi właściwościami odżywczymi – takiej jak brokuły zawierające więcej przeciwutleniaczy czy sałata z wyższą zawartością witamin. Przykładem może być amerykańska firma Inventure, która wprowadziła na rynek mrożone mieszanki owoców jagodowych z dodatkiem witamin, reklamowane jako „owoce plus witaminy”.

Tego rodzaju wzbogacona żywność już dziś generuje znaczące przychody w Azji, a pierwsze takie produkty właśnie zawitały do Europy. W Wielkiej Brytanii Tesco oferuje grzyby z dodatkiem witaminy D, która ma łagodzić skutki pochmurnej brytyjskiej zimy i ograniczonej ekspozycji na słońce.

W przypadku Europy wyzwaniem są drobiazgowe regulacje unijne, dotyczące oznaczania produktów, które ograniczają możliwości promowania korzyści zdrowotnych, związanych z tego rodzaju wzbogaconą żywnością. Według dokumentu sporządzonego przez urząd ds. bezpieczeństwa żywności w Irlandii, „etykiety, prezentacje i reklamy żywności z dodatkiem witamin i minerałów nie mogą zawierać wzmianek, które informują czy sugerują, że zrównoważona i zróżnicowana dieta nie zapewnia odpowiednich ilości składników odżywczych. Nie mogą też wprowadzać konsumenta w błąd informacjami, że dodawane do żywności składniki przesądzają o jej wartości odżywczej”.

Powyższe regulacje z pewnością same w sobie nie zabraniają reklamowania i sprzedaży wzbogaconych produktów spożywczych. Tesco znalazło sposób na zastosowanie się do tych przepisów, odważnie oświadczając w reklamie, że „grzyby wzbogacone witaminą D [mogą] sprzyjać utrzymaniu zdrowia w ciemne zimowe miesiące”.

Źródło: Fruit Logistica Trend Report 2019

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony