REKLAMAMLEKOVITA - Batoniki - Banner Główny (13.07.-22.07)

(fot. fot. Pixabay CC0)

Z przeprowadzonej przez Nielsena analizy wydatków na alkohol w marcu i kwietniu 2020 roku wynika, że sprzedaż napojów spirytusowych spadła o 2 proc., a piwa o 3 proc. (w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej).

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Według Adama Dużyńskiego, starszego konsultanta w Nielsen Connect, w ostatnich dwóch miesiącach wolumen sprzedaży tylko wódki, największej kategorii wśród alkoholi mocnych w Polsce, odnotował spadek o 4 proc. Polacy kupili mniej wódki czystej i smakowej. W rzeczywistości alkoholu kupowaliśmy jeszcze mniej, bo dane nie uwzględniają sektora gastronomicznego i imprez masowych - pisze wyborcza.pl.

Załamała się sprzedaż "małpek", czyli wódek w małych butelkach o pojemności 100 i 200 ml. Jak podaje wyborcza.pl, dziś to już jedna trzecia rynku wódki. Do tej pory "małpki" notowały rekordowe wzrosty. Jak zapewnia były szef Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Krzysztof Brzózka, stanowią one już osobną kategorię, która wykreowała zupełnie nowe zachowania. Tymczasem w ciągu ostatnich dwóch miesięcy sprzedaż "małpek" spadła aż o 8 proc. To wynik nienotowany od lat.

Powód spadku sprzedaży małpek jest prosty: były one kupowane i wypijane np. w drodze do pracy, tak aby nikt nie widział. Zdaniem Brzóski, skoro teraz pracujemy zdalnie w domu, to nie ma co ukrywać.

Jeśli chodzi o piwo, zdaniem Anny Anasik, konsultanta w Nielsen Connect, mieliśmy do czynienia ze spadkami sprzedaży wolumenowej zarówno w przypadku piw smakowych, radlerów, specjalności, jak i klasycznego lagera. Pandemia nie miała natomiast wpływu na sprzedaż piwa bezalkoholowego. Piwo bez procentów od kilku lat bije rekordy sprzedażowe. W ostatnich dwóch miesiącach jego sprzedaż zwiększyła się o kolejne 30 proc. (zarówno wartościowo, jak i wolumenowo) - podaje wyborcza.pl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony