REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny (kwiecień 2018)
Do końca roku Grupa Empik otworzy jeszcze kilka testowych sklepów Papiernik by Empik

Do końca roku Grupa Empik otworzy jeszcze kilka testowych sklepów Papiernik by Empik (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć salonów Empik od dziesięciu tygodni testuje nowy konceptu sklepu o nazwie Papiernik by Empik - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Obecnie działają już dwie placówki pod tym szyldem, a wkrótce ruszą kolejne.

REKLAMAKONGRES RYNKU FMCG 2018 - Belka w artykułach

Premierowy sklep Papiernik by Empik został otwarty 26 stycznia br. na warszawskim Ursynowie, przy Al. KEN. Druga placówka wystartowała miesiąc później, także w stolicy, przy ul. Klimczaka w Miasteczku Wilanów.

- Koncept jest w fazie testów. W zależności od wyników, będziemy decydować o jego dalszym rozwoju i ekspansji - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Monika Marianowicz, rzeczniczka prasowa Empiku.

Jak się dowiedzieliśmy, do końca roku Empik planuje uruchomienie sklepów Papiernik jeszcze w kilku lokalizacjach. W odróżnieniu od "dużego brata", nowy koncept co do zasady nie jest dedykowany galeriom handlowym i dużym powierzchniom, lecz mniejszym lokalom na osiedlach.

- Są to w pierwszej kolejności lokalizacje uliczne, na osiedlach, tzw. sklepy po sąsiedzku, ale być może przetestujemy ten format również w centrach handlowych - zapowiada Marianowicz.

Pod względem powierzchni sprzedaży, sklepy Papiernik by Empik przypominają raczej koncept Empik Express (swego czasu obecny m.in. na kilku dużych dworcach kolejowych) niż duże salony Empiku. Jednak poza tym oba te projekty nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Szyld Empik Express, który zadebiutował na rynku w połowie 2014 r., został już zresztą wygaszony.

- Papiernik to zupełnie nowy koncept, rozwijany niezależnie od salonów Empik i z wyspecjalizowanym asortymentem - tłumaczy Marianowicz. W sklepach Papiernik znajdziemy niewiele książek (głównie nowości i książki dziecięce), za to placówki oferują szeroki wybór artykułów szkolnych, biurowych, papierniczych oraz "produktów kreatywnych" i zabawek dla dzieci.

Punkty Papiernik by Empik funkcjonować będą także jako punkty odbioru produktów zamówionych na empik.com i empikfoto.pl. Dzięki kioskowi foto, w sklepach będzie można również samodzielnie, "od ręki" wywołać zdjęcia".

Papiernik by Empik to kolejna już marka rozwijana w ramach Grupy Empik, obok sieci 250 salonów Empik, księgarni Mole Mole, czy e-księgarni Livro.pl i Virtualo. Do grupy należy także Platon, jeden z największych dystrybutorów książek w Polsce, oraz - w segmencie wydawniczym - Grupa Wydawnicza Foksal.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 15

  • 10
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~qwwwww 1 16 dni temuocena: 60% 

    Kolejna próba ratowania się przed upadkiem.... Taka rzeczywistość, takie czasy. Prasa papierowa za kilka lat przestanie istnieć, podobnie z książkami papierowymi - zostaną tylko książkowe wydawnictwa dla koneserów. Filmy, gry wydawane na płytach też już się kończą. Empik, kiedyś gigant - marka, a dzisiaj sklep szkolno papierniczy....

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"