REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(Pixabay.com)

Pekin, podobnie jak wiele chińskich miast, dołącza do miast wydających kupony, mające zachęcić klientów do zakupów po załamaniu sprzedaży detalicznej po wybuchu pandemii koronawirusa. 

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Władze Pekinu planują wydać 12,2 miliarda juanów (1,7 mld dolarów) na kupony zakupowe, które można wykorzystać do robienia zakupów online lub w sklepach stacjonarnych oraz w restauracjach. Dystrybucja rozpocznie się w sobotę, 6 czerwca br.

Według danych lokalnych i krajowych biur statystycznych sprzedaż detaliczna w mieście spadła o 20,4 proc. w pierwszych czterech miesiącach roku, co jest gorsze niż spadek krajowy o 16,2 proc. Zgodnie z danymi opracowanymi przez Bloomberg, co najmniej 50 miast w Chinach rozdało kupony o wartości ponad 6 mld juanów za pośrednictwem systemów płatności elektronicznych, w tym Wuhan, Hangzhou, Nanjing i Shenzhen.

Centra handlowe w Polsce również odnotowują mniejsze obroty. Z analizy obrotów firm handlowych i usługowych zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług wynika, że Polacy robią w centrach handlowych zakupy nawet o 50 proc. mniejsze niż rok temu.

- W pierwszych dniach odmrożenia handlu w porównaniu do analogicznych okresów z zeszłego roku spadki sięgnęły 70 proc. Po blisko miesiącu aktywności handlowej widzimy, że jest tendencja wzrostowa, ale nawet dziś osiągamy ledwo połowę zeszłorocznych wyników dla analogicznych okresów. Ciężko patrzeć w przyszłość z optymizmem – poinformował pod koniec maja zarząd ZPPHiU.

Wiele sieci sklepów nie otworzyło swoich placówek po zdjęciu obostrzeń w naszym kraju lub zapowiedziało likwidację nierentownych placówek. Wśród głośno mówiących o cięciach były LPP, CCC i Empik.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~deno 3 7 dni temu

    Damian w pelni można to rozumieć. Właściciele mieli racje bo dalej ruch jest taki sobie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Damian 2 22 dni temu

    Te sieci chcą renegocjować warunki najmu, które w obecnej sytuacji są na pewno niekorzystne jeśli zostają na tym samym poziomie, a jednocześnie ruch w centrach jest znaczne mniejszy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~hold 1 24 dni temu

    W pełni rozumiem firmy które planują cięcia, muszą utrzymać kondycje swoich biznesów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony