REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. Unsplash/CC0)

Kolejne duże koncerny - w tym producenci żywności - rezygnują z prowadzenia kampanii marketingowych na Facebooku. To akcja zapoczątkowana przez amerykańskie firmy w związku z niewystarczającą odpowiedzią Facebooka na problem dezinformacji i hejtu na platformie.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Jak podał w niedzielę Fox Business News, do Coca-Coli i Unilevera dołączyło PepsiCo. Z kolei telewizja CNBS informuje, że na podobny krok zdecydowały się także: sieć kawiarni Starbucks i producent alkoholi Diageo.

PepsiCo nie będzie umieszczać reklam na Facebooku w lipcu i sierpniu. Według źródeł Fox Business News, bojkot będzie miał skalę globalną, co oznacza, że prawdopodobnie obejmie wszystkie marki PepsiCo na świecie. Do producenta należą m.in. takie brandy, jak Pepsi, Mountain Dew, Lay's i Doritos.

Coca-Cola wstrzyma reklamowanie się nie tylko na Facebooku i Instagramie, ale również na konkurencyjnym Twitterze. Bojkot obejmie Stany Zjednoczone i potrwa do 31 grudnia br. Z kolei Diageo zaprzestanie kampanii marketingowych na "dużych platformach social mediowych" począwszy od lipca. Starbucks również wstrzyma reklamy na "wszystkich platformach społecznościowych" za wyjątkiem YouTube.

CNBC podaje, że w minionym roku przychody Facebooka w skali globalnej z reklam wyniosły niemal 70 mld dolarów.

Przypomnijmy, że bojkot Facebooka już wcześniej ogłosiły takie firmy, jak m.in. Unilever, Coca-Cola, Hershey, Honda America, Birchbox, Levi Strauss & Company, Lululemon, Verizon i The North Face.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Sebix 2 7 dni temu

    Ja się dziwię tym firmom że utrzymują tego facebooka, te produkty są tak znane ze nie potrzebują żadnej reklamy w internecie nawet całym. Ja wchodząc do sklepu decyduje jaka to będzie po cenie a nie po jakiejś reklamie na frajerskim FB

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~aaaaaaaa 1 8 dni temu

    Czyli na facebooku jest za słaba cenzura?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony