REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

Salling Group dzięki strategicznej decyzji o przejęciu Tesco Polska umocni swoją pozycję jako jeden z wiodących detalistów na naszym rynku. Sieć Netto podwoi wielkość swojego biznesu w naszym kraju. Nasz biznes jest zdrowy i solidny, mogliśmy skorzystać z nadarzającej się okazji – mówi Per Bank, CEO Salling Group.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020
 Per Bank, CEO Salling Group

Per Bank, CEO Salling Group (Salling Group / Netto)

W ramach ogłoszonej właśnie transakcji Salling Group – duński właściciel sieci Netto Polska, przejmie od Tesco Polska 301 sklepów i dwa centra dystrybucyjne, ale też ok. 7 tys. pracowników Tesco, którzy staną się częścią załogi, liczącej obecnie w Polsce ok. 5 tys. osób, a łącznie w Danii, Niemczech i Polsce ok. 53 tys. osób.

Polska jest dla Salling Group rynkiem największych wzrostów sprzedaży, a dzięki akwizycji firma realizuje swoją strategicznie ważną ambicję. Ekspansja w Polsce, wraz ze znaczącym rozwojem sprzedaży online, to fundamenty strategii koncernu.

– Jestem niezmiernie rad z tej transakcji, dzięki której konsolidujemy obecność Netto na szybko rosnącym rynku, realizując strategię grupy. Dzięki akwizycji Tesco Polska podwajamy potencjał naszego biznesu w Polsce i zajmujemy znaczącą pozycję na jednym z największych rynków Europy – mówi Per Bank, CEO Salling Group, i dodaje:

– Podstawą do podjęcia tak ogromnej i strategicznie ważnej akwizycji była nasza zdolność do prowadzenia zdrowego i solidnego biznesu. Naturalnie, pandemia Covid-19 przynosi element niepewności, ale siła naszej firmy pozwala nam działać wtedy, gdy pojawia się dobra okazja.

Netto ma obecnie w Polsce 386 dyskontów, a silna obecność Tesco, szczególnie w południowej części Polski, sprawia, że obie sieci doskonale się uzupełnią. Dlatego, jak zapewnia Per Bank, Salling Group rozpocznie przekształcanie placówek Tesco w nowy koncept Netto niezwłocznie po tym, jak transakcja zostanie oficjalnie zatwierdzona.

– Nie możemy się doczekać współpracy z naszymi nowymi kolegami. Pragniemy zbudować z dotychczasowych pracowników obu sieci jednolity zespół. Zainwestujemy w przekształcenia ponad 1 mld zł. Polscy konsumenci mogą się spodziewać zmodernizowanych sklepów i atrakcyjnych doświadczeń zakupowych – zapewnił Per Bank.

Salling Group prowadzi obecnie w Danii, Niemczech i Polsce ok. 1,4 tys. sklepów – dyskontów, supermarketów, hipermarketów oraz sklepów przemysłowych – a w Danii dynamicznie rozwija także sprzedaż online.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Barnaba 4 18 dni temu

    do Askier: Dino to juz w duzym stopniu kapitał zagraniczny (giełda).

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Askier 3 19 dni temu

    Coś tam jest. Markety Dino, Polomarket, lokalnych jest trochę jak Arhelan czy Topaz no i sklepy Społem

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~anticapital 2 19 dni temuocena: 100% 

    Czy w Polsce istnieje jeszcze polski handel?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Klientka 1 19 dni temuocena: 50% 

    Nielubie robić zakupów w netto...Najlepsze było Tesco ehh

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony