REKLAMAMASPEX - Baner Główny (01-16.10.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

We wtorek 11 czerwca w Hotelu Renaissance w Warszawie odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla nowości, które zwyciężyły w 13. edycji badania Perły Rynku FMCG 2019 oraz 14. edycji badania Perły Rynku Kosmetycznego 2019. Organizatorem badania jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca m.in. portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl.

REKLAMA

Podobnie jak w latach ubiegłych, celem projektu było wyłonienie najlepiej przyjętych przez rynek nowości spożywczych, chemicznych i kosmetycznych. Zwycięzców wskazało łącznie 50 ekspertów – członków zarządów oraz managerów ds. zakupów firm handlowych. Po raz pierwszy w historii projektu do grona jurorów dołączyli przedstawiciele sieci stacji paliw, które prowadzą sprzedaż detaliczną artykułów FMCG. Każdy z ekspertów przetestował wszystkie zgłoszone do badania produkty. Zgodnie z regulaminem, były to nowości (lub produkty, które przeszły istotną modyfikację) wprowadzone do sprzedaży między 1 marca 2018 roku a 1 marca 2019 roku.

Nowości ubiegające się o statuetkę Perła Rynku FMCG były posegregowane w 26 kategoriach, zaś nowości ubiegające się o statuetkę Perła Rynku Kosmetycznego – w 15 kategoriach. W tegorocznej edycji jurorzy przetestowali łącznie kilkaset produktów. Opinie na ich temat wyrazili w specjalnych ankietach. Oceniając produkty brali pod uwagę jakość, walory i wygląd produktów oraz ich opakowań, a także potencjał sprzedażowy. Więcej o przebiegu badania opowiedziała Iwona Szwan, prezes Wydawnictwa Gospodarczego podczas uroczystości wręczenia statuetek: – Zarówno Perły Rynku FMCG, jak i Perły Rynku Kosmetycznego od kilkunastu lat wyłaniają najlepsze premiery rynkowe. Producentom i dystrybutorom wskazują, w które produkty warto inwestować, a sklepom, drogeriom i aptekom podpowiadają, które warto mieć na swoich półkach. Tak też się stało i tym razem.

- Grono 50 jurorów, składające się z przedstawicieli zarządów oraz managerów ds. zakupów osobiście przetestowało wszystkie zgłoszone do obu badań produkty – powiedziała Iwona Szwan. Podkreśliła znaczenie badania, którego celem jest wskazywanie detalistom produktów wartych uwzględnienia w ofercie sklepu bądź sieci. – Decydenci mieli za zadanie wskazać nie tylko te nowości, które najlepiej rotują w ich sieciach lub pozwalają uzyskiwać najwyższe marże, ale również ocenić potencjał tych nowości, których jeszcze nie mieli w swojej ofercie. Dodatkowo ocenie zostało poddane również wsparcie marketingowe, jakość, opakowanie oraz walory – jednym słowem, jurorzy oceniali, w jakim stopniu testowane produkty wpisują się w trendy rynkowe, oraz czy mają szanse wpłynąć na wzrost przewagi konkurencyjnej sieci pod względem atrakcyjności asortymentu – opowiadała prezes Wydawnictwa Gospodarczego.

Poleć innym

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~marta911217 1 2 miesiące temu

    Uwielbiam firmę FLoslek, która jest moją perłą kosmetyczną. Kremy do twarzy są mega i świetnie nawilżają skórę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony