REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Przyjęło się, że samochód z nadwoziem kombi powinien być przede wszystkim pojemny, a dopiero w dalszej kolejności cieszyć oko. W przypadku nowego Peugeota 308 SW projektantom udała się trudna sztuka połączenia funkcjonalności z urodą.
REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

Stary model 308 SW wyglądał przeciętnie i nie wyróżniał się z tłumu. Najnowsze wcielenie francuskiego kombi ma nowoczesną, proporcjonalną sylwetkę, obfitującą w krągłości (w przeciwieństwie do poprzednika, który był raczej kanciasty). Efekt jest taki, że z wyglądu stary i nowy Peugeot 308 SW – oprócz lwa na masce – nie mają ze sobą nic wspólnego.

Wnętrze nie męczy

Sylwetka 308 SW przyciąga wzrok lekkością, elegancją i opływowymi liniami – połączenie, o które niełatwo w przypadku „kombiaków”. Szczególne słowa uznania należą się projektantom za pas przedni: dość płaski, ze stosunkowo małym grillem i wąskimi, „zmrużonymi” reflektorami, co nadaje sylwetce dynamicznego charakteru, nie ujmując jej elegancji. O przedziale pasażerskim Peugeota 308 dość powiedzieć, że zwyciężył w konkursie na „Najpiękniejsze Wnętrze Roku” podczas paryskiego Festiwalu Samochodowego. Peugeot pokonał tam w finale Alfę Romeo, BMW i Mercedesa...

Rzeczą, która od razu rzuca się w oczy, jest mała kierownica – jakby wzięta z auta klasy A. Kto nie jest do niej przyzwyczajony, może się już na starcie zniechęcić. Trzeba jednak zaznaczyć, że nietypowa kierownica w najmniejszym stopniu nie utrudnia jazdy. Druga różnica między Peugeotem a innymi współczesnymi autami dotyczy deski rozdzielczej. Ktoś może zapytać: gdzie się podziały przyciski? Panel centralny jest niemal pusty. To coś nowego w czasach, kiedy deski rozdzielcze są zapełnione przełącznikami, lampkami i pokrętłami. To element stylizacji i­‑Cockpit, która – jak zapewnia producent – zapewnia nowe rozwiązania w zakresie ergonomii obsługi. Pusta przestrzeń ładnie wygląda, ale nie każdemu przypadnie do gustu, bo część funkcji przeniosła się na ekran komputera pokładowego, a nie wszyscy lubią ten rodzaj komunikacji z autem.

Trzeba jednak przyznać, że wnętrze Peugeota to – jak na samochód klasy kompakt – najwyższa półka. Jest nieprzeładowane, więc nie męczy, a dzięki użytym materiałom, sprawia wrażenie luksusowego.

Mały silnik, duże możliwości

Bagażnik francuskiego kombi ma 556 l. Tylną kanapę można złożyć jednym ruchem ręki (system Magic Flat), uzyskując całkowicie płaską podłogę. To ważne, bo „schodek” w bagażniku utrudniałby transport dużych przedmiotów, a przecież do tego kombi zostało wymyślone. Peugeot 308 SW, po rozłożeniu foteli, mieści 1606 l. Gorzej z samymi fotelami. Pasażerom siedzącym na tylnej kanapie może trochę brakować miejsca. Plus natomiast za panoramiczny, szklany dach, który zwiększa powierzchnię szyb do 1,69 mkw. Na krótkich trasach to element bez znaczenia, ale podczas dalekich podróży dodatkowa oszklona powierzchnia pozytywnie wpływa na komfort kierowcy i pasażerów.

Turbodoładowany silnik o poj. 1,2 l daje aż 130 KM – tzw. downsizing w czystym wydaniu, czyli „wyciskanie” jak największej mocy z małej pojemności. Jednostka posiada tylko trzy cylindry, lecz nie wpływa to ujemnie na komfort jazdy. Do kierowcy i pasażerów Peugeota 308 SW nie docierają wibracje ani podczas jazdy, ani na wolnych obrotach. Motor jest zrywny i elastyczny, nie ma problemów z przyspieszaniem, a sześciobiegowa skrzynia pracuje precyzyjnie. Trudno doszukać się mankamentów, jeśli chodzi o prowadzenie Peugeota. Być może znajdą się osoby, które uznają, że 308 SW, jak na francuskie auto, nie jest wystarczająco miękkie. Ale ten sposób zestrojenia zawieszenia (pośredni między twardym i miękkim) zapewnia kierowcy pełną kontrolę nad autem.







Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (142), Luty 2015

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony