REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Patryk Jaki i Rafał Trzaskowski

Patryk Jaki i Rafał Trzaskowski (fot. Wikimedia Commons, B.Samm, A.Grycuk, CC BY-SA 3.0/4.0)

  Polska Grupa Supermarketów zwróciła się do kandydatów na stanowisko prezydenta Warszawy - w tym do Rafała Trzaskowskiego i Patryka Jakiego - z pytaniem o ich plany mogące mieć wpływ na branżę handlową w stolicy. Przedsiębiorcy obawiają się w szczególności wprowadzenia dodatkowych restrykcji w zakresie handlu alkoholem.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)

- Jako kandydat oraz potencjalny przyszły prezydent miasta st. Warszawy będzie pan odpowiedzialny za obranie kierunku rozwoju Warszawy, zarówno pod względem społecznym, ekonomicznym jak i gospodarczym. To od pana oraz Rady Miasta decyzji zależeć będzie funkcjonowanie mieszańców oraz tysięcy przedsiębiorców prowadzących działalność w naszym mieście - napisał w liście Michał Sadecki, prezes PGS, organizacji zrzeszającej blisko 600 sklepów w całej Polsce (m.in. placówki Top Market). - Chciałem zapytać i poznać pana stanowisko nt. projektów ograniczenia handlu alkoholem w Warszawie - dodał.

Jak podkreślił Sadecki, obecnie w Warszawie działa około 3000 sklepów z alkoholem oraz blisko 2800 lokali gastronomicznych, gdzie można go pić. Jednak warszawski ratusz, powołując się na ustawę dotyczącą wychowania w trzeźwości, zamierza limitować wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu. Co więcej, limitem chce objąć również sprzedaż piwa.

- Oznacza to, że jeżeli przedsiębiorca zechce sprzedawać w swoim punkcie każdy rodzaj alkoholu, będzie musiał wystąpić o wydanie trzech zezwoleń. W projekcie uchwały miasto ustaliło maksymalną liczbę koncesji: dla najsłabszych alkoholi o stężeniu do 4,5 proc. oraz dla piwa (5650 zezwoleń); dla alkoholi od 4,5 proc. do 18 proc., uwzględniając wina, ale z wyjątkiem piwa (5460); dla alkoholi powyżej 18 proc., w tym wódek (4510) - zauważa Sadecki.

Prezes PGS podkreśla, że choć "do tej pory" działania Rady nie spowodowały ograniczenia liczby punktów sprzedaży alkoholu w stolicy, to jednak do przedstawicieli branży handlowej "dochodzą głosy, że lobby działające na rzecz ograniczenia sprzedaży produktów alkoholowych nie powiedziało ostatniego słowa i szykowane są kolejne restrykcyjne projekty uchwał".

- Polska Grupa Supermarketów jest szczególnie zaniepokojona powyższymi doniesieniami. Choć punkty sprzedaży należące do naszych partnerów mają charakter ogólnospożywczy, to znaczna część przychodów generowana jest przez sprzedaż alkoholi. Ewentualne, restrykcyjne działania mogą naszym zdaniem doprowadzić do braku odnowienia koncesji dla wielu sklepów, co przełoży się na realne straty, zarówno dla przedsiębiorców, jak i w konsekwencji dla miasta: brak opłat za czynsze lokalowe, brak podatków od podmiotów działających w tej branży - wymienia Michał Sadecki.

Jak nieoficjalnie ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, do chwili opublikowania niniejszego artykułu nie wpłynęła do PGS odpowiedź od któregokolwiek z kandydatów w wyborach na prezydenta Warszawy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony