REKLAMAKongres Mięsny 2019 - Baner Główny (styczeń - luty 2019)

(mat. prasowe)

Polska Grupa Zakupowa Kupiec, obecna na rynku od stycznia 2013 r., liczy już 229 sklepów. To przyrost o 10 proc. wobec stanu na koniec 2017 r. Grupa ma blisko 600 kontrahentów, rozwija komunikację brandu, prowadzi intensywne działania promocyjne i organizuje programy lojalnościowe dla swoich członków.

REKLAMAKongres Mięsny 2019 - belka w artykułach (styczeń 2019)

PGZ Kupiec działa na terenie województw śląskiego (102), małopolskiego (48), dolnośląskiego (35), opolskiego (31), łódzkiego (7),  mazowieckiego (5). Jedna placówka jest też w Świętokrzyskiem. Grupa nie nastawia się na szybki rozwój ilościowy, nacisk kładąc na jakość sklepów i poszukując takich, które mają profil zbliżony do już zrzeszonych placówek, tak aby zapewnić spójność działań.

– Niezmiennie od początku działalności do swoich szeregów przyjmujemy sklepy o powierzchni sali sprzedaży min. 100 mkw. Ważne jest również, aby kandydat do PGZ Kupiec był wiarygodnym płatnikiem, terminowo regulował swoje zobowiązania oraz aby nie konkurował terytorialnie z inną placówką zrzeszoną w Grupie. Średnia powierzchnia sklepów wynosi 250 mkw – wyjaśnia Marcin Bańka, prezes zarządu PGZ Kupiec.

Obecnie Grupa współpracuje z 596 kontrahentami, z czego 223 to producenci, a 376 to dystrybutorzy i producenci z własną dystrybucją. Tak duża liczba partnerów wynika z jednej strony z obecności placówek sieci w różnych regionach, gdzie kupcy mają kontakty handlowe z wieloma lokalnymi dostawcami, z drugiej strony ze świadomego działania w obszarze kategorii produktów świeżych.

– Dbamy o naszych klientów finalnych i uważamy, że warto współpracować z małymi producentami czy dostawcami tradycyjnych wyrobów, którzy trafiają w najbardziej złożone oczekiwania naszych konsumentów. Takich umów mamy ponad 170 – kontynuuje Marcin Bańka.

W minionym roku Grupa prowadziła intensywne działania marketingowe. Kontynuowane były prace związane z obrandowaniem placówek – obecnie 145 placówek opatrzonych jest szyldem PGZ Kupiec, co stanowi ponad 60 proc. wszystkich sklepów. Cały czas rozwijana jest również oferta promocyjna, komunikowana za pośrednictwem plakatów, ulotek i katalogów. W sumie tego typu aktywności przeprowadzono w ostatnim roku ponad 60, a dodatkowo około 80 akcji zakupowych dla sklepów. Komunikacja z konsumentami odbywała się również w mediach społecznościowych oraz we własnym wewnętrznym radiu internetowym. Obecnie powstaje nowa strona internetowa Kupca, która będzie odpowiadać dzisiejszym wymaganiom stawianym przez użytkowników.

– Działaniami, z jakich jesteśmy szczególnie zadowoleni, to programy lojalnościowe dla konsumentów. Po pierwszej edycji programu Okey Club, w której wzięło udział 65 sklepów i w której wydano 24 tys. nagród rzeczowych, wdrożyliśmy drugą, do której przystąpiły kolejne placówki. Obecnie w drugiej edycji Okey Club bierze udział 80 sklepów. W naszej skali to bardzo duża liczba. Dużym sukcesem okazała się również pierwsza „naklejkowa” akcja lojalnościowa, przeprowadzona w 125 placówkach. W jej ramach w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2018 r.sklepy uczestniczące sprzedały ponad 70 tys. produktów o wartości blisko 3 mln zł – podkreśla prezes PGZ Kupiec.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony