REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. Pixabay CC0)

Łańcuchy dostaw w handlu detalicznym trzeszczą pod naporem pandemii. Pojawiają się nowe zagrożenia dla działalności operacyjnej. Pięć kluczowych działań ułatwi detalistom dostarczanie produktów konsumentom oraz wspieranie własnych pracowników – artykuł analityczny firmy McKinsey&Company „Five actions retail supply chains can take to navigate the coronavirus pandemic”.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

style="margin-bottom: 0cm">W obliczu pandemii koronawirusa i wywołanego nią kryzysu humanitarnego detaliści zwiększają wysiłki, by dostarczać konsumentom niezbędne produkty. Zmagają się przy tym z niecodziennymi wyzwaniami w globalnym łańcuchu dostaw, ponieważ zaraza nie tylko zagroziła zdrowiu i sytuacji ekonomicznej wielu społeczeństw, ale także wpłynęła na zdrowie i samopoczucie pracowników. Autorzy raportu z firmy McKinsey koncentrują się na pięciu obszarach, w których detaliści mierzą się z wyzwaniami, jakie pandemia stawia przed pracownikami łańcucha dostaw i partnerami biznesowymi sieci handlowych.

Zmiany w wydatkach konsumenckich podczas epidemii

Wielkie zmiany w zachowaniach konsumentów, w połączeniu z restrykcjami sanitarnymi, wpłynęły na działalność operacyjną sieci detalicznych. Dobrym przykładem jest gwałtowny skok popytu na towary pierwszej potrzeby – żywność, środki higieny i artykuły gospodarstwa domowego. Sprzedaż innych kategorii spadła dramatycznie. Z badań konsumenckich firmy McKinsey wynika, że najkrótszej perspektywie ta sytuacja będzie się utrzymywać, choć wiele zależy tutaj od decyzji poszczególnych rządów, dotyczących funkcjonowania sklepów fizycznych. Przebadania konsumenci z Hiszpanii, Stanów Zjednoczonych, Włoch i Wielkiej Brytanii twierdzili, że w najbliższych tygodniach raczej będą zwiększać niż zmniejszać wydatki na żywność, natomiast ograniczą wydatki na takie cele, jak wizyty w restauracji, zakupy odzieży czy sprzętów domowych.

Kolejna zmiana zachowań konsumenckich to przenoszenie wydatków do innych kanałów. Z badania McKinsey wynika, że Włosi i Hiszpanie są gotowi zwiększyć zakupy stacjonarne towarów pierwszej potrzeby, ale już Anglosasi deklarowali, że żywność i produkty do domu będą częściej kupować online. Badani ze wszystkich krajów zgodnie zapowiadali natomiast, że w przypadku wielu innych kategorii częściej będą korzystać z oferty e-commerce.

Te deklaracje potwierdzają badania przeprowadzone pomiędzy 19 lutego i 20 marca w metropoliach amerykańskich – wynika z nich, że wzrósł ruch w sklepach spożywczych, a liczba pobrań aplikacji do zamawiania dostaw z sieci detalicznych wzrosła od 100 do 200 proc.

Do tych gwałtownych zmian nie były dostosowane sklepy, systemy logistyczne, centra dystrybucyjne ani sieci dostawców. Detaliści muszą zatem adaptować wszystkie ogniwa łańcucha dostaw – od zamówień aż po obsługę klienta. Muszą przy tym poradzić sobie ze skokowym wzrostem popytu na artykuly pierwszej potrzeby, jednocześnie traktując priorytetowo zdrowie i dobre samopoczucie pracowników. Z kolei handlowcy oferujący produkty mniej potrzebne muszą reorganizować swoje zasoby, by obsłużyć zamówienia online, a jednocześnie reagować na spadek popytu stacjonarnego. Autorzy raportu omawiają pięć kluczowych obszarów działań, podejmowanych przez detalistów w tej dynamicznej sytuacji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony