REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl/HUW)

Za nami pierwsze posiedzenie Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio, w trakcie którego przedstawiono priorytetowe inicjatywy na rok 2019. Jednym z zapowiedzianych działań będzie stworzenie specjalnego systemu rozwiązań logistycznych dla dostawców produktów bio. Zajmie się tym Carrefour, który przy okazji potwierdził, że w I kwartale br. planuje uruchomienie w Polsce pierwszego sklepu Carrefour Bio.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Carrefour Polska zobowiązał się do wypracowania – we współpracy z rolnikami i przetwórcami – rozwiązania, które umożliwi szybkie i bezpośrednie dostawy produktów ekologicznych do sklepów sieci. Przełoży się to na większą dostępność produktów bio w sklepach Carrefour w całym kraju, w tym także w sklepie specjalistycznym Carrefour BIO, którego otwarcie sieć zapowiedziała na pierwszy kwartał 2019 roku.

W pierwszym spotkaniu Koalicji, które odbyło się 22 stycznia br. w Warszawie, udział wzięli członkowie założyciele inicjatywy - dr Karol Krajewski, Doradca w Gabinecie Politycznym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Christophe Rabatel, Prezes i Dyrektor Generalny Carrefour Polska, Krystyna Radkowska, Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, prof. Ewa Rembiałkowska, ekspert ds. żywności bio ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego i Mieczysław Babalski, rolnik ekologiczny i przewodniczący stowarzyszenia EKOŁAN oraz towarzyszący im eksperci.

Wśród priorytetowych inicjatyw, które Koalicja będzie realizować w najbliższym czasie, znalazła się też szeroko pojęta edukacja. Odgrywa ona niezwykle ważną rolę w rozwoju rynku żywności bio w Polsce, dlatego działania Koalicji w tym zakresie skierowane będą do wszystkich uczestników rynku – zarówno producentów, jak i konsumentów. Aby zwiększyć wiedzę rolników na temat upraw ekologicznych, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zadeklarowało m.in. wzmocnienie systemu doradztwa rolniczego, który funkcjonuje w ramach krajowej sieci doradztwa i jest koordynowane przez Centrum Doradztwa Rolniczego. Dzięki merytorycznym szkoleniom i warsztatom, a także bieżącemu wsparciu, stworzona ma zostać silna reprezentacja doradców w zakresie rolnictwa ekologicznego. Do zwiększenia poziomu wiedzy ekologicznej wykorzystana zostanie również sieć szkół rolniczych nadzorowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Do popularyzowania wiedzy na temat produktów bio wśród konsumentów, zobowiązały się także Polska Izba Żywności Ekologicznej, która proponuje kampanię edukacyjną „Eko jemy, nie marnujemy”, a także Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, która planuje realizację programu edukacyjnego skierowanego do kobiet w ciąży oraz młodych mam, dla których niezwykle ważna jest dieta składająca się z produktów najwyższej jakości. Uczelnia zobowiązała się także do promocji rolnictwa ekologicznego i żywności bio w środowisku akademickim.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Kamil 1 5 miesięcy temuocena: 0% 

    A czym właściwie jest to BIO? Wchodzę do Auchan, chcę kupić makaron. Przemierzam przez półki sklepowe i wchodzę w alejkę BIO. Biorę makaron nitki BIO, czytam skład i nic bio tam nie ma. Idę na półki z makaronem nie bio i widzę to samo. To całe BIO to nieźle napompowane brednie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony