REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-16 kwietnia 2020)
Pingo Doce & Go, koncepcyjny sklep Jeronimo Martins

Pingo Doce & Go, koncepcyjny sklep Jeronimo Martins (wiadomoscihandlowe.pl/ls)

Nowoczesny sklep Jeronimo Martins, właściciela Biedronki, działa pod Lizboną. Od niemal pół roku pod szyldem Pingo Doce & Go testowane są rozwiązania i technologie, które grupa wykorzysta w przyszłości w swoich sklepach w Portugalii, Polsce i Kolumbii.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Przedstawiciel firmy Jeronimo Martins stwierdził, że byłoby nierozsądne, aby rozwiązania testowane w Portugalii były wykorzystywane jedynie na tym rynku. Muszą one generować synergie dla spółek z całej grupy, w tym także dla sklepów Biedronka w Polsce. Jednocześnie podkreślił, że konsumenci w krajach, w których działa grupa, różnią się od siebie, a to wymaga indywidualnego podejścia i dostosowania rozwiązań do wymagań konkretnego rynku i indywidualnych potrzeb konsumentów.

Andre Ribeiro de Faria, chief marketing and consumer officer w Jeronimo Martins Group, który nadzoruje projekt, nie chciał zdradzić, czy firma planuje w przyszłości uruchomienie podobnego laboratorium w Polsce, np. pod szyldem Biedronka Go. Podkreślił, że rozważane są różne rozwiązania, ale wszystko jest w obszarze analiz i nie zapadły żadne decyzje. 

Sklep autonomiczny nie znaczy bezobsługowy

Od niemal pół roku na terenie kampusu uniwersyteckiego Nova School of Business of Economics pod Lizboną działa uruchomiony przez Grupę Jeronimo Martins autonomiczny sklep Pingo Doce & Go. Sklep ma 250 mkw. powierzchni, około 1500 produktów i zatrudnia tylko 16 pracowników.  Klienci placówki mogą za pomocą aplikacji zrobić i zapłacić za zakupy bez konieczności stania w kolejkach przy kasach. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, ich celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której zakupy będzie można zrobić w sklepie w mniej niż minutę.

Placówka oferuje ok. 1500 produktów z wielu różnych kategorii: od dań gotowych (w dziale bistro), przez napoje, alkohole (głównie piwo), bakalie, warzywa i owoce, pieczywo, świeże przekąski i kanapki, kawę, ale także kosmetyki i produkty higieny osobistej.

16 osób, które pracują w placówce wykonuje prace, które stanowią dodatkową wartość dla klienta, czyli obsługują klienta w strefie gastronomicznej,  przygotowują na miejscu świeże kanapki czy uzupełniają na bieżąco asortyment.

Pingo Doce & Go to sklep testowy

Placówka jest jednocześnie laboratorium technologicznym, asortymentowym i konsumenckim, gdzie testuje się rozwiązania, które później będzie można wykorzystać w sieciach sklepów należących do grupy, działających w Portugalii, Polsce czy Kolumbii.

Andre Ribeiro de Faria wskazuje, że czas działania sklepu Pingo Doce & Go jest jeszcze zbyt krótki, aby dokonywać jakichkolwiek podsumowań i wyciągać wnioski na przyszłość. Dodaje, że ewaluacja projektu nastąpi w ciągu najbliższych miesięcy. Jednocześnie wskazuje, że eksperci firmy systematycznie doskonalą rozwiązania, które zostały w placówce zastosowane, tak aby poprawić doświadczenie zakupowe klientów. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony