REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w tym tygodniu w Warszawie

Pierwszy sklep Piotr i Paweł Po Drodze ruszył w tym tygodniu w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Piotr i Paweł stworzył nowy koncept sklepu wspólnie z BP, operatorem stacji paliw – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Pierwsza stacja ze sklepem poznańskiej sieci już działa w Warszawie, wkrótce ruszą kolejne placówki. Warto przypomnieć, że Piotr i Paweł testował już - prawie 10 lat temu - koncept sklepu na stacji paliw wspólnie z firmą Shell.

Jak ustaliliśmy, nowy format, stworzony w ramach współpracy koncernu paliwowego BP w Polsce wraz z poznańską siecią Piotr i Paweł będzie propozycją kompleksowej oferty dla osób będących w drodze.

Projekt znajduje się w fazie testów. Pierwsza placówka pod szyldem Piotr i Paweł po drodze już działa przy stacji BP w Warszawie w Al. Jerozolimskich 144 C, dwie kolejne ruszą w ciągu 2-3 tygodni w Krakowie i Poznaniu.

Sklepy Piotr i Paweł po drodze będą działać na powierzchni 140-150 mkw. Oferta będzie liczyć około 3000 indeksów, głównie produktów on the go, takich jak napoje, przekąski, dania gotowe, ale także wędlin, nabiału i innego rodzaju produktów kupowanych podczas codziennych zakupów. Klienci znajdą na półkach także artykuły marki własnej Piotr i Paweł. Pozostanie marka Wild Bean Cafe. Sklepy będą czynne przez całą dobę.

Do tej pory w sklepach przy stacjach BP było 2500 indeksów - ich liczba wzrosła przede wszystkim w związku z rozszerzeniem oferty dań gotowych.

- Tym, co wyróżnia nasz projekt jest to, że wspólnie z Piotrem i Pawłem pracowaliśmy nad tym konceptem, a nie jedynie udostępniliśmy mu powierzchnię handlową, co ma miejsce w przypadku większości tego typu przedsięwzięć - podkreśla Artur Wójcik, dyrektor Działu Sklepów BP w Polsce, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Sieć stacji BP jako operator stacji paliw ma duże kompetencje w prowadzeniu sklepów convenience z uwagi na współpracę z sieciami handlowymi na innych rynkach - w Wielkiej Brytanii firma współpracuje z Marks&Spencer, w Niemczech z Rewe pod szyldami Rewe to go, a w Holandii Albert Heijn.

Sklepy Piotr i Paweł po drodze nie będą działały przy wszystkich stacjach operatora, bo nie wszędzie jest możliwość uruchomienia takich sklepów. To, w jakim tempie sieć będzie się rozwijać zależy od tego, jak wypadną testy. Jeśli koncept się obroni, według Artura Wójcika realne byłoby uruchomienie nawet 150 takich placówek w ciągu dwóch lat.

Znaczenie sklepów przy stacjach paliw rośnie - coraz więcej osób robi codzienne zakupy w tym kanale. Wbrew powszechnie obowiązującym mitom klientów przekonują głównie szerszy asortyment i większa liczba promocji niż w sklepach osiedlowych i niektórych dyskontach, a także to, że stacje są zawsze po drodze i otwarte non-stop.

Nowy format sklepów convenience pod szyldem Piotr i Paweł Po Drodze będzie adresowany nie tylko do kierowców korzystającym z podstawowej oferty stacji, ale także mieszkańców okolicznych osiedli i domów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 32

  • 29
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Solidny Dostawca 1 18 dni temuocena: 75% 

    Lepiej żeby zaczęli w końcu płacić swoim dostawcom, i skończyli z tym finansowaniem swoich inwestycji naszymi pieniędzmi! Zdecydowanie na lepsze im to wyjdzie!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"