REKLAMAProxi Cloud Banner Główny fiolet_wrzesien
Strona 2 z 2
REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)
Piotr Nowjalis, członek rady nadzorczej Dino i CCC, podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019

Piotr Nowjalis, członek rady nadzorczej Dino i CCC, podczas 12. Kongresu Rynku FMCG 2019 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

- Źródłem sukcesu Dino jest też sama charakterystyka segmentu sklepów proximity, tzn. bliskość miejsca zamieszkania, oraz prosta i wystandaryzowana oferta, trafiająca w gusta Polaków - tłumaczył Piotr Nowjalis.

Zdaniem Nowjalisa, to właśnie prostota konceptu istotnie pomogła Dino w osiągnięciu dzisiejszej pozycji rynkowej. Firma raczej stroniła od innowacji technologicznych, które co prawda mogą pomagać detalistom w wyróżnieniu się na rynku, jednak nie zawsze przyczyniają się do sukcesu finansowego.

- Innowacje nie powinny być wdrażane za wszelką cenę, bowiem innowacja nie jest wartością samą w sobie - mówił podczas Kongresu Rynku FMCG 2019 Piotr Nowjalis.

Jako przykład wskazał projekt Tesco Wall, wdrożony przez sieć Tesco w Korei Południowej. Rozwiązanie było odpowiedzią na brak czasu Koreańczyków w dni robocze (zakupy robią głównie w weekendy i wówczas sklepy są oblężone) i polegał na zabudowaniu ścian w metrze wielkimi plakatami, na których były nazwy produktów i kody kreskowe. Zakupy online można było zamawiać w drodze do pracy, czekając na pociąg metra, a następnie późnym wieczorem odebrać skompletowane zamówienie.

- Sukces był olbrzymi, wzrosty mierzono w tysiącach procent. Natomiast co z tego, skoro baza była niska? Nawet jeżeli udziały procentowe (w rynku e-grocery - red.) wzrosły, to i tak nie wystarczyło to do uratowania pozycji Tesco na rynku koreańskim. Po wdrożeniu tego bardzo innowacyjnego, fantastycznego rozwiązania, dosłownie dwa-trzy lata później firma musiała się wycoać z rynku - zauważył Piotr Nowjalis.

Członek rady nadzorczej Dino podkreślił, że nie jest z definicji wrogiem innowacji, wręcz przeciwnie - docenia ich znaczenie, tym bardziej że zasiada również w radzie nadzorczej CCC, do której to sieci należy bardzo innowacyjny koncept Eobuwie.

- Natomiast innowacja musi prowadzić do czegoś konkretnego, np. przyciągnięcia nowej grupy klientów, utrzymania klientów którzy mogą odejść, albo do zwiększenia konkurencyjności. Jeżeli firma ma wystandaryzowaną ofertę, która trafia w gusta klientów tu i teraz, to niech się jej trzyma - podkreślił Piotr Nowjalis.

Nowjalis zapytany został podczas KRFMCG o szanse na pojawienie się konceptu na miarę Eobuwie w segmencie handlu spożywczego w Polsce. Jak stwierdził, "dużego pola do popisu nie ma", choć zarazem "wiele różnych elementów zostało już wdrożonych - czy to artificial intelligence w strefie przykasowej, czy inteligentne półki".

- Wiele z tych rozwiązań już dzisiaj funkcjonuje i w autentyczny sposób przyciąga nowe grupy klientów, zwłaszcza tym młodych. Natomiast nie pokusiłbym się, żeby zbudować dziś wizję tego, jaka innowacja, w jakim stopniu, kiedy i dlaczego przyciągnie klientów do sklepu spożywczego i czy w ogóle można taki "sklep przyszłości" w branży spożywczej wymyślić - powiedział Piotr Nowjalis.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 12

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony