REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)

(fot. materiały prasowe, PKN Orlen)

PKN Orlen zapowiedział rozwój swojego programu lojalnościowego Vitay "w kierunku e-commerce". Giełdowy gigant na razie nie zdradza szczegółów projektu. Wiadomo jedynie, że realizacja tego celu ma nastąpić w ramach strategii grupy rozpisanej na lata 2019-2022.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec PROMO)

Grupa Orlen w segmencie detalicznym zamierza kłaść nacisk na personalizację oferty i analitykę danych. - Wykorzystanie big data pozwoli koncernowi na bardziej elastyczne reagowanie na oczekiwania klientów, a rozwój programu Vitay w kierunku e-commerce będzie odpowiedzią na dynamiczny wzrost segmentu digital commerce - tłumaczy spółka.

Przypomnijmy, że już półtora roku temu Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen zdradził portalowi wiadomoscihandlowe.pl, że firma ma w planach sprzedawanie produktów przez internet. - Dojdziemy za jakiś czas do punktu, w którym nie będziemy w stanie zmieścić wszystkich produktów na stacji, nie będziemy także w stanie obsłużyć wszystkich klientów poprzez fizyczny handel na stacji - podkreślał wówczas przedstawiciel Orlenu.

Warto przypomnieć, że Orlen w przeszłości posiadał już własny sklep internetowy. Platforma online wystartowała w połowie 2011 r. i pozwalała klientom na kupowanie gadżetów związanych z zespołami rajdowymi Verva Racing Team i Orlen Team. Oprócz koszulek czy czapeczek, w sklepie internetowym Orlenu sprzedawano artykuły przydatne dla kierowców, sprzęt turystyczny, RTV i AGD oraz zabawki dla dzieci. E-sklep zakończył swoją działalność w 2015 r. i od tamtej pory aż do dzisiaj pod adresem sklep.orlen.pl klienci witani są komunikatem "Strona w przebudowie - zapraszamy wkrótce".

Co ciekawe, już w poprzedniej strategii Orlenu, rozpisanej na lata 2017-2021 - obowiązującej zanim dokument ten został zaktualizowany - jako jeden z celów firmy na lata 2017-2018 zapisane było wdrożenie "platformy e-commerce i usługi click&collect".

Aktualnie segment detaliczny Orlenu stanowi ponad 2,8 tys. stacji. Na stacjach należących do Grupy Orlen realizowanych jest ok. 1,6 mln transakcji dziennie. Tylko w Polsce sprzedaje się 7,1 mld litrów paliwa rocznie, przy czym znaczną część wolumenu sprzedaży paliw kupują klienci aktywnie uczestniczący w programie Vitay oraz klienci flotowi.

Jak zapowiada Orlen, filarami wzrostu w segmencie detalicznym w latach 2019-2022 będą "nowoczesna sieć sprzedaży paliw, unikalne doświadczenia zakupowe oraz dalsza poprawa doskonałości operacyjnej".

Orlen zamierza rozwijać sieć stacji własnych i franczyzowych. Do 2022 roku koncern planuje powiększyć sieć o prawie 150 nowych stacji paliw. Celem Grupy Orlen będzie również "dalszy rozwój sprzedaży sklepowej i gastronomicznej, ciągłe podnoszenie standardu technicznego stacji oraz przygotowuje się do sprzedaży paliw alternatywnych".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~marciniok 1 12 dni temu

    Jak widać każdy zauważa tu potencjał.. Ja już dawno przeniosłem swój biznes do sieci, dzięki narzędziu od bazo.io mam dostęp większej liczby potencjalnych klientów. Na początku warto korzystać z narzędzi, które pomogą nam zaistnieć.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony