REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)

(fot. materiały prasowe)

Państwowi giganci paliwowi, PKN Orlen oraz Grupa Lotos, w 2018 r. zwiększyli wydatki na marketing, sponsoring i PR - donosi "Gazeta Wyborcza", która przyjrzała się sprawozdaniom spółek.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Z zestawienia wynika, że spośród spółek skarbu państwa najwięcej na marketing przeznaczył PKN Orlen. Firma wydała w ubiegłym roku na ten cel niemal 205 mln zł netto. Dziennik dolicza to tego darowizny rzędu 59 mln zł, co łącznie daje kwotę 264 mln zł w porównaniu z 195 mln zł w 2017 r.

Wzrosły także wydatki marketingowe i sponsoringowe Grupy Lotos, która wkrótce ma zostać wchłonięta przez Orlen. Firma na marketing wraz ze sponsoringiem w minionym roku przeznaczyła 81,5 mln zł. To spory wzrost w porównaniu z 64,3 mln zł, jakie wydano na ten cel w 2017 r.

Jak zauważa "GW", Orlen i Lotos pod względem wydatków marketingowych w 2018 r. uplasowali się w czołowej trójce wśród spółek skarbu państwa. Orlen zajął pierwsze miejsce, a Lotos trzecie. Środkowe miejsce na podium przypadło bankowi PKO BP, który wydał 202 mln zł na sponsoring i PR, tyle że razem z usługami doradczymi i prawnymi.

Czytaj więcej w "GW".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony