REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Stacja paliw Orlen

Stacja paliw Orlen (fot. mat. prasowe)

Rozpoczyna się kolejny, ogólnopolski etap pilotażu projektu eParagon. Usługa jest już dostępna na wszystkich stacjach własnych PKN Orlen. Skorzystać z niej może każdy klient bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Projekt jest realizowany we współpracy z Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService – agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach należących do PKN Orlen oraz KIR, pełniącym rolę partnera technologicznego.

REKLAMA

Pierwszy etap pilotażu pozwalał na skorzystanie z usługi eParagon na 60 stacjach paliw PKN Orlen. W związku z dużym zainteresowaniem i pozytywnymi reakcjami pierwszych użytkowników, podjęto decyzję o rozpoczęciu kolejnego etapu, który obejmie wszystkie stacje własne PKN Orlen, czyli ok.1 300. Dzięki temu klienci w całej Polsce będą mogli testować nową usługę do 14 lutego 2020 r.

Duże zainteresowanie klientów i informacje uzyskane w pierwszym etapie pilotażu usługi eParagon pozwolą na przyspieszenie prac nad wypracowaniem docelowego modelu rozwiązania. Prowadzone są także rozmowy z kolejnymi partnerami biznesowymi, którzy chcą się przyłączyć do procesu upowszechniania elektronicznego paragonu.

eParagon to cyfrowy odpowiednik paragonu fiskalnego, powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. Ta innowacyjna usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać wystarczy zalogować się do konta i uruchomić usługę eParagon. Paragony dotyczące płatności na stacjach PKN Orlen uczestniczących w programie, są rejestrowane i udostępniane użytkownikom w ramach ich konta bankowego.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, jako agent rozliczeniowy, obsługuje transakcje wykonane kartami płatniczymi w terminalach należących do PKN Orlen oraz zapewnia transfer eParagonów PKN Orlen do KIR. Natomiast KIR, jako partner technologiczny, udostępnia swoją platformę integracyjną (tzw. HUB) dla usługi i pośredniczy w przekazaniu eParagonu do PKO Banku Polskiego, który ostatecznie prezentuje go klientowi w bankowości internetowej.

Na obecnym etapie, eParagon nie zastępuje paragonu fiskalnego, jednak dalszy rozwój usługi zakłada zrównanie elektronicznego paragonu z jego papierowym odpowiednikiem. Po wprowadzeniu eParagonu do powszechnego użycia, korzystanie z tego rozwiązania ułatwi zarządzanie historią zakupów, zapewni łatwość gromadzenia i wyszukiwania potwierdzeń transakcji, a w razie potrzeby – dostęp do nich w postaci pliku pdf lub wydruku, oraz zredukuje problemy związane z trwałością druku termicznego czy ryzykiem zgubienia tradycyjnego potwierdzenia zakupu. eParagon będzie również wspierać nowoczesne formy tzw. zakupów samoobsługowych.

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju obrotu bezgotówkowego.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony