REKLAMAMASPEX - Baner Główny (01-16.10.2019)
Stacja sieci Benzina na Słowacji

Stacja sieci Benzina na Słowacji (PKN Orlen)

Pierwsza stacja paliw należąca do Grupy Orlen działa już na rynku słowackim pod marką Benzina. Jeszcze w tym roku pojawi się na Słowacji 10 stacji z logiem czerwonego konika morskiego. Tym samym PKN Orlen rozszerza działalność w segmencie detalicznym o kolejny kraj. Dzięki stacjom w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie i Słowacji, Grupa Orlen tworzy największą sieć stacji paliw w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Stacja została otwarta w Malackach, nieopodal granicy słowacko-czeskiej. Zgodnie z założeniami biznesowymi, zarówno nowo otwarta stacja, jak i cała słowacka część sieci Benzina, ma odpowiadać standardom oferty i obsługi swojego czeskiego odpowiednika. Grupa Orlen, zaopatrując stacje na Słowacji, będzie korzystała przede wszystkim z własnych paliw. W ofercie pozapaliwowej zaś dostępne będą zarówno produkty lokalne, jak i pochodzące z Polski i Czech.

– Zgodnie ze strategią konsekwentnie rozbudowujemy również segment detaliczny. Wchodzimy na nowy rynek, ale jest on nam bliski i dobrze znany pod kątem oczekiwań konsumenckich i otoczenia konkurencyjnego. Jesteśmy przekonani, że nasze doświadczenie i kompetencje oraz atrakcyjna, szeroka oferta obejmująca także produkty i usługi pozapaliwowe, połączona z silną i rozpoznawalną marką, jaką jest Benzina, zapewnią nam sukces również na Słowacji – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Wejście Benziny na nowy rynek poprzedziły liczne analizy i badania konsumenckie, które pokazały, że oczekiwania i zachowania klientów na Słowacji i w Czechach są dość zbliżone. Na rynku czeskim sprzedaż pozapaliwowa rozwija się bardzo dynamicznie, w ciągu ostatnich sześciu lat sieć Benzina zanotowała 50-procentowy wzrost w tym obszarze, a sprzedaż produktów gastronomicznych wzrosła w tym czasie trzykrotnie.

Na rynku słowackim działa obecnie ok. 900 stacji paliw, z których blisko połowa zarządzana jest przez 3 największych operatorów. PKN Orlen jest otwarty na przejęcia większych lub mniejszych sieci, natomiast małym operatorom stacji będzie oferował korzystną współpracę franczyzową.

– Inwestycje w segmencie detalicznym na Słowacji traktujemy jako projekt długofalowy. Krok po kroku zamierzamy zwiększać nasz udział w rynku, aby finalnie stać się tu liczącym się graczem. Dlatego do końca tego roku na Słowacji powinno pojawić się 10 naszych stacji paliw pod marką Benzina – mówi Tomasz Wiatrak, wiceprezes odpowiedzialny za działalność detaliczną grupy Unipetrol.

Sieć Benzina działa na rynku od 1953 r. Obecnie funkcjonuje w ramach Grupy Unipetrol, należącej do Grupy Orlen. Po 1989 roku Benzina, w ramach prywatyzacji, trafiła w prywatne ręce. Obecnie, już w ramach Grupy Orlen, Benzina wraca na Słowację jako lider rynku czeskiego, na którym prowadzi 412 stacji paliw, z udziałem w sprzedaży paliw na poziomie blisko 25 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony