REKLAMAJACOBS - Nowość - Baner Główny (Kwiecień 2018)
Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen

Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen (PKN Orlen)

PKN Orlen ma w planach handlowanie żywnością i artykułami przemysłowymi przez internet - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Państwowy gigant zamierza mocno zainwestować w segment e-commerce i tym samym rzucić wyzwanie takim podmiotom, jak Tesco, Piotr i Paweł, Auchan czy Carrefour.

REKLAMARTA - belka w artykułach - kwiecień 2018

- Dojdziemy za jakiś czas do punktu, w którym nie będziemy w stanie zmieścić wszystkich produktów na stacji, nie będziemy także w stanie obsłużyć wszystkich klientów poprzez fizyczny handel na stacji - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen.

Internetowa stacja

Szczegóły nowego projektu Orlenu, ani data jego startu, nie są na razie znane. Jest jednak pewne, że lider rynku paliwowego w Polsce zamierza w przyszłości zaistnieć jako poważny gracz na rynku e-commerce. Można zakładać, że firma pod uwagę bierze różne modele rozwoju w tym obszarze, począwszy od umożliwienia odbierania na swoich stacjach zakupów z innych sklepów, spożywczych i niespożywczych (przy kasie lub na zewnątrz, w "paczkomatach" do żywności - takie urządzenia stoją już choćby na stacjach Shell), aż po otwarcie własnego, dedykowanego sklepu internetowego.

Przypomnijmy, że Orlen ma już nieco doświadczenia związanego z szeroko pojętym obszarem e-commerce. Koncern udostępnia 900 spośród około 1750 swoich stacji jako punkty odbioru paczek z zamówieniami z zewnętrznych sklepów internetowych. W ramach usługi "Stacja z Paczką", współpraca została nawiązana z 63 podmiotami, w tym z Komputronikiem czy firmą Neonet.

- Punktem wyjścia dla nas jest klasyczna stacja paliw, którą obudowujemy kolejnymi usługami, oferujemy odbiór przesyłek kurierskich oraz usługę Click & Collect. Chodzi o to, aby na pierwszym etapie doskonalić proces od strony operacyjnej, czyli przysyłania paczek na stację i ich wydawania. Musimy zbudować silną pozycję na rynku i sprawić, żeby odbiór przesyłki na stacji paliw był czymś naturalnym - tłumaczy Łagowski.

Debiut coraz bliżej

Warto przypomnieć, że Orlen w przeszłości posiadał już swój własny sklep internetowy. Platforma online wystartowała w połowie 2011 r. i pozwalała klientom na kupowanie gadżetów związanych z zespołami rajdowymi Verva Racing Team i Orlen Team. Oprócz koszulek czy czapeczek, w sklepie internetowym Orlenu sprzedawano artykuły przydatne dla kierowców, sprzęt turystyczny, RTV i AGD oraz zabawki dla dzieci. E-sklep zakończył swoją działalność w 2015 r. i od tamtej pory aż do dzisiaj pod adresem sklep.orlen.pl klienci witani są komunikatem "Strona w przebudowie - zapraszamy wkrótce".

Wszystko wskazuje na to, że w 2018 r. ulegnie to zmianie. Orlen w ogłoszonej w grudniu 2016 r. strategii na lata 2017-2021 zapowiedział, że ma w planach "wdrożenie nowych produktów i usług", takich jak m.in. "platforma e-commerce i usługa click&collect". Ten punkt wpisany został jako cel na lata 2017-2018. Należy zatem spodziewać się, że nowa platforma Orlenu zadebiutuje w bieżącym roku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 16

  • 15
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"