REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)
Czy Orlen wywiesi na obiektach Ruchu szyldy Stop Cafe albo O!Shop?

Czy Orlen wywiesi na obiektach Ruchu szyldy Stop Cafe albo O!Shop? (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Aktualna strategia PKN Orlen zakłada rozwój oferty pozapaliwowej, "w tym również w ramach formatów funkcjonujących poza stacjami paliw". W realizacji tej strategii państwowemu gigantowi pomoże prawdopodobna akwizycja Ruchu.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Zadłużony po uszy Ruch to z jednej strony duży dystrybutor prasy, a z drugiej - właściciel sieci kiosków i saloników prasowych. Firma posiada też malutką sieć sklepów pod szyldem Superac (ostatnie dostępne dane mówiły o ok. 10 placówkach) oraz niedawno opracowała nowy koncept pełnoprawnego sklepu convenience OK!RUCH Food&go - który jednak nie wyszedł poza fazę projektowania.

Orlen, gdy już zostanie właścicielem Ruchu, może na przejętych placówkach stacjonarnych każdego typu (od kiosków po sklep) wywiesić jeden z własnych szyldów - np. Stop Cafe, albo O!Shop. Przypomnijmy, że niedawno w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. rozwoju zdradził, że firma rozważa otwieranie O!Shopów z dala od stacji paliw, a nawet poza Polską - w pierwszej kolejności w Czechach i w Niemczech.

W tym tygodniu Orlen przyznał otwarcie, że rzeczywiście zamierza iść w kierunku rozwoju oferty food z dala od stacji. W komunikacie, w którym Orlen poinformował o złożeniu oferty finansowania w związku z zamiarem przejęcia pakietu 100 proc. akcji Ruchu, firma zaakcentowała tez chęć otwierania placówek poza stacjami paliw.

- Podobną strategię realizuje na rynkach zagranicznych m.in. MOL i Circle-K - przyznali wprost przedstawiciele Orlenu w komunikacie. - Analizy rynkowe przeprowadzone przez koncern wskazały na potencjał rozwoju takiego formatu z wykorzystaniem aktywów spółki Ruch. Doświadczenie i know-how Orlenu w zakresie budowania relacji z klientami i sprzedaży produktów FMCG będzie stanowiło podstawę do poprawy efektywności działalności spółki Ruch, zakładającej utrzymanie kolportażu prasy - napisał Orlen w komunikacie.

Przypomnijmy, że Zbigniew Leszczyński zadeklarował w rozmowie z naszym portalem, że Orlen prowadzi już analizy w zakresie możliwości rozwoju sklepów convenience O!Shop z dala od stacji. - Z naszego punktu widzenia jest to ciekawe rozwiązanie, które jest w fazie analiz. Jeżeli będą dobre i sprzyjające warunki do pojawienia się O!Shopu poza stacjami paliw, na pewno skorzystamy z tej możliwości - mówił w styczniu 2019 r.

Orlen na koniec ubiegłego roku miał w Polsce 354 sklepy convenience O!Shop. Wszystkie działają przy stacjach paliwowego koncernu. Ogółem koncept sklepowy lub gastronomiczny (Stop Cafe) obecny jest na 1667 stacjach Orlenu w Polsce, a 2016 stacjach ogółem we wszystkich krajach. W Czechach działa 270 Stop Cafe, na Litwie funkcjonują 23 punkty Stop Cafe, a w Niemczech działa 56 Star Connectów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Jury 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    Nomenklatura pisowska chce opanować jak największą część gospodarki. Jak im się uda to wrócimy do PRL BIS +, Wenezuela + czy Białoruś +. Na razie nie widać negatywnych skutków ale wszyscy populiści wcześnie czy później rozwalają gospodarkę. PIS rozpoczął już demontaż finansów

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony