REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - WIELKANOC (kwiecień 2019)
Stacja CPN

Stacja CPN (PKN Orlen)

PKN Orlen uruchomi stacje paliw pod szyldem CPN i Petrochemia Płock -  na warszawskiej Pradze i w Bodzanowie koło Płocka. W ten sposób, w 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów, koncern promuje swoje dziedzictwo i przypomina jedne z najpopularniejszych polskich marek. Spółka dostrzega potencjał biznesowy i marketingowy w reaktywacji wysoce rozpoznawalnych znaków towarowych od lat budzących pozytywne reakcje klientów, będących jednocześnie ponadczasowymi dziełami grafiki użytkowej i wzornictwa przemysłowego.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

- Mimo, że jesteśmy firmą nowoczesną, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem. Reaktywując markę chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji – powiedział Marcin Stefaniak, dyrektor Biura Promocji i Reklamy, PKN Orlen.

Na obecnym etapie projekt dotyczy dwóch stacji – w Warszawie (CPN) i w Bodzanowie koło Płocka (Petrochemia Płock). Ich rebranding powinien zostać zakończony do końca tygodnia. Charakterystyczne logotypy marek CPN i Petrochemii Płock pojawią się m.in. na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz na budynku obu stacji. W obiektach dostępna będzie podstawowa oferta gastronomiczna w tym wysokiej jakości kawa i hot-dogi.

Koncern dysponuje obecnie siecią blisko 2800 nowoczesnych stacji paliw w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie. W odpowiedzi na zmieniające się trendy konsumenckie, PKN Orlen wdraża szereg rozwiązań mających na celu rozwój oferty i usprawnienie obsługi. Tylko w tym kwartale na trasie Łódź – Wrocław otwarto najnowocześniejszą w Europie stację Orlen Drive w formacie drive through, na której można zatankować, zamówić produkty gastronomiczne i zapłacić za wszystkie usługi bez konieczności wysiadania z auta. W tym czasie do dyspozycji klientów oddana została również aplikacja Orlen Mobile z modułem płatniczym Orlen Pay, który umożliwia płatność za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze na 1300 stacjach własnych koncernu.

Nieustanny rozwój oferty na stacjach paliw pod marką Orlen dotyczy także dostępności i różnorodności produktów pozapaliwowych. Jest on realizowany m.in. poprzez modernizację istniejących obiektów i rozbudowę konceptów gastronomicznych w całej sieci Koncernu. W wyniku tych działań na koniec 3 kwartału br. w sieci funkcjonowało 1947 takich punktów, w tym 1631 Stop Cafe w Polsce (włączając w to 274 sklepy convenience pod marką O!Shop), 248 Stop Cafe w Czechach, 23 Stop Cafe na Litwie oraz 45 Star Connect w Niemczech.

CPN  - Centrala Produktów Naftowych

CPN, czyli Centrala Produktów Naftowych została powołana do istnienia 3 grudnia 1945 r. Powracające na mapy świata państwo polskie za jej pośrednictwem mogło centralnie nadzorować dystrybucję ropy naftowej i produktów pochodnych – surowca o strategicznym znaczeniu. W szczytowym okresie rozwoju CPN dysponowała przeszło 1400 stacjami benzynowymi oraz flotą prawie 600 nowoczesnych autocystern. Spośród stacji działających pod biało-pomarańczowym znakiem, około 520 obiektów czynnych było całą dobę, a ponad 700 stanowiły stacje samoobsługowe. Prawie tysiąc stacji znajdowało się w miastach, 195  służyło użytkownikom dróg szybkiego ruchu, a pozostałe zapewniały dostęp do paliw na terenach wiejskich. Kultowe logo to zestawienie pomarańczowych trzech liter, z których forma nawiązywać miała do kształtu dystrybutora paliwowego. Rozbudowany system identyfikacji wizualnej stacji CPN stworzony przez Ryszarda Bojara wspólnie ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słowikowskim do dziś uznawany jest za jeden z najlepszych w historii polskiego wzornictwa przemysłowego i użytkowego. Księga identyfikacji wizualnej CPN w czasie powstawania była jednym z pierwszych tego typu opracowań w Polsce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Łukasz 4 4 miesiące temu

    W Polsce bez zmian, wzrok tylko wstecz wpatrzony. No cóż, Trzeba się pogodzić, że nigdy nie dogonimy świata.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Polak 3 4 miesiące temu

    Wracają czasy młodości Jarkacza:(

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~m 2 4 miesiące temu

    Oczywiście, że w świadomości części polskiego społeczeństwa jest CPN, pytanie czy te skojarzenia są pozytywne? Z jednej strony Orlen wdraża świetny koncept O! shop czy też testuje nowoczesne rozwiązania skracające czas płatności a z drugiej CPN... Chyba nie trudno domyślić się, które rozwiązania są wspierane i narzucane "z góry". W sumie Prezes jeszcze w 2015 roku był wójtem Pcimia ;-)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~HK 1 4 miesiące temu

    Jakieś komunistyczne ciągoty !!! Co na to rząd ??? Nazwy ulic zmieniają a CPN wraca? :):):)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony