REKLAMAGOODMAN - Baner Główny (maj-czerwiec 2018)
Stacja paliw sieci PKN Orlen

Stacja paliw sieci PKN Orlen (PKN Orlen)

PKN Orlen planuje dużą zmianę dotychczasowej struktury zaopatrywania sklepów działających przy własnych stacjach paliw oraz przy stacjach paliw prowadzonych przez franczyzobiorców. Firma chce zaopatrywać swoje stacje bezpośrednio, a nie pośrednio za pośrednictwem dystrybutorów. To oznacza potężny krok firmy w kierunku modelu w jakim działają klasyczne sieci handlowe.

REKLAMAKORAL - belka w artykułach - Bracia Koral (Smaki dzieciństwa) - maj 2018

Kilka dni temu Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie (NWZ) PKN Orlen wyraziło zgodę, by zapisy statutu spółki, w części obejmującej przedmiot jej działalności, uzupełnić poprzez dodanie 18 nowych punktów dotyczących sprzedaży hurtowej. W efekcie tej decyzji do statutu PKN Orlen dopisano możliwość hurtowej sprzedaży m.in. owoców i warzyw, mięsa, ryb, skorupiaków i mięczaków, produktów spożywczych, a także odzieży i obuwia, elektrycznych artykułów użytku domowego, perfum i kosmetyków, wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz wyrobów porcelanowych, zegarków i biżuterii.

Dzięki wprowadzonym zmianom struktury zaopatrywania sklepów firma będzie mogła prowadzić hurtową sprzedaż produktów pozapaliwowych zaopatrując bezpośrednio własne oraz franczyzowe stacje paliw. Warto jednak dodać, że franczyzobiorcy będą mogli kupować towary pozapaliwowe zarówno od zewnętrznych dystrybutorów i producentów, ale także bezpośrednio od PKN Orlen.

PKN Orlen ma w Polsce 1776 stacji paliwowych, w tym ponad 1200 własnych. Na stacjach koncernu działają sklepy i punkty gastronomiczne. W ciągu ostatnich kilku lat firma systematycznie modernizuje i rozwija ofertę swoich stacji paliw, a także wprowadza nowe koncepty handlowe, np. bistro Stop Cafe 2.0 i sklep convenience pod szyldem O!Shop. Na koniec 2017 r. w całym kraju działało 1571 punktów Stop Cafe oraz 180 punktów O!Shop. W tym roku ruszy ok. 200 sklepów w nowym koncepcie.

Zmiany, które wprowadza PKN Orlen w systemie zaopatrzenia to nie odpowiedź na wchodzącą w marcu zmianę związaną z ograniczeniem handlu w niedzielę, ale przede wszystkim część znacznie szerszej zmiany, do której dojdzie na stacjach paliw w najbliższych latach. Należy zaznaczyć, że ta "rewolucja", trwa już od pewnego czasu, ale dopiero teraz, że wzrostem liczby klientów na stacjach i dojrzewającym rynkiem nabierze tępa.

Dzisiaj klient przyjeżdża na naszą stację, co drugi tydzień zatankować paliwo, a jednocześnie podczas co drugiej wizyty kupuje hot doga, czy coś ze sklepu. W przyszłości operatorzy stacji muszą się przygotować na radykalną zmianę, a dokładnie na to, że klient będzie przyjeżdżał na stację dwa razy dziennie – rano po ofertę śniadaniową, wieczorem po odbiór przesyłki kurierskiej i zakupy na kolację. I oczywiście przy okazji raz na dwa tygodnie zatankuje, o ile w przyszłości będzie jeszcze coś takiego jak tankowanie paliwa.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"