REKLAMAFord - Banner Główny
Centrum Innowacji Visa w Londynie

Centrum Innowacji Visa w Londynie (fot. mat. prasowe)

Płatności będą ulegały dalszej cyfryzacji. W najbliższych latach potrzeby konsumentów, szczególnie Millennialsów, będą kształtować rynek płatności cyfrowych. Platforma płatnicza Visa prezentuje 5 kluczowych trendów, które warto śledzić w 2019 r.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE - BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.11.2019)

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że digitalizacja płatności będzie szybko postępować. Mark Jamison, szef działu innowacji i wzornictwa firmy Visa, pokusił się o wskazanie pięciu najważniejszych trendów, które jego zdaniem nadawać będą w przyszłym roku impet zmianom zachodzącym w handlu.

1. Sztuczna Inteligencja (AI) coraz bardziej wspierać będzie handel

Gwałtowny rozwój technologii cyfrowych i mobilnych, jaki nastąpił w ostatniej dekadzie, stworzył fundamenty dla rozkwitu AI. Ta technologia już obecnie robi więcej, niż przypuszczają konsumenci, a to dopiero początek.

W przypadku firmy Visa oznacza to dalsze wdrażanie technologii AI do najnowocześniejszych systemów wykrywania oszustw, obrony przed cyberatakami czy zarządzania sieciami. Daje ona także pole do rozwoju technologii służących do kontaktu z konsumentami, takich jak asystenci głosowi czy programy lojalnościowe. Firmy tworzą nowe modele interakcji z konsumentem, z wykorzystaniem AI, biorąc pod uwagę całkiem owe czynniki – nie tylko wygodę czy bezpieczeństwo, ale też np. prywatność. Przykładowo, zakupy aktywowane głosowo często odbywają się w miejscach publicznych, a w takich sytuacjach inne modele interakcji zapewniają większą prywatność.

2. Model kupowania przemieszcza się ze zrób-to-sam w kierunku zrób-to-za-mnie

Mieliśmy do czynienia z eksplozją aplikacji dających kupującym samodzielność w zakupach. Zastosowanie techologii AI, takich jak asystenci głosowi czy chatboty (roboty komunikujące się z ludźmi), zmieniają to podejście w kierunku zrób-to-za-mnie. W serwisie Messenger, zarządzanym przez Facebooka, użytkownicy mają już od dyspozycji 300 tys. chatbotów. Z doświadczeń firmy Visa wynika, że konsumenci uwielbiają kontakt z robotami realizującymi ich transakcje finansowe, bo są one realizowane bardzo sprawnie i w sposób spersonalizowany. Zdaniem wielu klientów jakość usług świadczonych przez roboty w niczym nie ustępuje tym, które realizowane są przez kompetentnych doradców, a przy tym są one dostępne zawsze i wszędzie i nie wiążą się z wydzwanianiem po numery infolinii.

Konsumenci oczekują obecnie pełnego dostępu do usług i informacji, bez względu na model interakcji. O ile kiedyś firmy mierzyły sukces długością trwania interakcji z konsumentem, o tyle teraz ważniejszy staje się czas, jaki może on zaoszczędzić. Visa ma w tym temacie własne powiedzenie – czas jest nowym kuponem promocyjnym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony