REKLAMAJACOBS - ŚWIĘTA - Baner Główny (18.11 - 01.12.2019)
e-commerce

e-commerce (fot. Pixabay CC0)

Według badania przeprowadzonego dla DPDgroup przez GfK aż 70 proc. europejskich e-nabywców może rozważać rezygnację z zakupów w brytyjskich sklepach internetowych, jeśli Wielka Brytania zdecyduje się opuścić Unię Europejską bez umowy.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Dodatkowe podatki i opłaty celne oraz dłuższy czas oczekiwania na przesyłkę mogą wpłynąć ma dalszy rozwój międzynarodowego rynku e-commerce w Europie. Instytut badań rynkowych GfK przeprowadził ankietę na zlecenie DPDgroup wśród 24 258 e-nabywców w 21 krajach Europy, mającą na celu ocenę obecnych trendów na rynku e-commerce. Badanie wykazało, że w przypadku konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów aż 70 proc. Europejczyków korzystających z brytyjskich sklepów internetowych może zrezygnować z zakupów, a 69 proc. e-nabywców z Wielkiej Brytanii rozważa zaprzestanie składania zamówień w serwisach zagranicznych.

Zakup towarów online pomiędzy Wielką Brytanią a krajami europejskimi w przypadku brexitu bez umowy będzie wiązać się z dodatkowymi opłatami celnymi, podatkami oraz opłatami administracyjnymi. Odbiorca może być zmuszony do poniesienia tych kosztów przed otrzymaniem swojego zamówienia, jak tylko znajdzie się ono na terenie kraju doręczenia. Spowoduje to konieczność podjęcia dodatkowych działań i wydłuży czas trwania procesu doręczenia.

Choć uniknięcie tych kosztów będzie niemożliwe, DPDgroup przekonuje, że da się za to cały proces przyspieszyć i usprawnić cały proces. Przygotowała rozwiązania skracające czas oczekiwania na przesyłkę.

Rozwiązania te dotyczą ułatwień w rozliczeniach dla sklepów internetowych wysyłających przesyłki do i z Wielkiej Brytanii. Umożliwiają e-nabywcy uiszczenie należności celnych i podatkowych online już podczas dokonywania zakupów. Dzięki temu przesyłki trafią niezwłocznie do sieci DPDgroup, co pozwoli uniknąć dodatkowych opóźnień związanych z rozliczeniami celnymi.

DPDgroup przekonuje, że jest gotowe na wypadek tzw. twardego brexitu. Firma zaznacza, że po referendum dotyczącym wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej przeanalizowała wszystkie możliwe scenariusze i przygotowała rozwiązania mające zapewnić łatwą odprawę celną dla swoich klientów prowadzących działalność handlową w Wielkiej Brytanii i Europie.  DPDgroup z wyprzedzeniem zamierza dostosować trasy i wprowadzić gotowość do obsługi celnej przesyłek do i z 27 krajów, w wyznaczonych węzłach przeładunkowych (w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Holandii i Hiszpanii).

DPDgroup jest drugą co do wielkości międzynarodową siecią kurierską w Europie. Firma zatrudnia ponad 75 tys. specjalistów w branży kurierskiej oraz współpracuje z ponad 42 tys. lokalnych punktów Pickup. DPDgroup codziennie doręcza 5,2 miliona przesyłek pod nazwami handlowymi DPD, Chronopost, SEUR i BRT. DPDgroup jest siecią kurierską GeoPost, której sprzedaż w 2018 r. kształtowała się na poziomie 7,3 miliarda euro. Właścicielem holdingu GeoPost jest Le Groupe La Poste.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony