REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)

(fot. mat. prasowe Poczta Polska)

Rozwój usługi Odbiór w Punkcie, uproszczenie systemu opłat za przesyłki listowe, powiększenie sieci placówek pocztowych, nowa architektura sieci logistycznej oraz wprowadzanie rozwiązań elektromobilnych – to kluczowe osiągnięcia Poczty Polskiej w mijającym roku. Spółka w obliczu spadku tradycyjnej korespondencji, utrzymuje czołową pozycję na rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych).

REKLAMAPREMIUM ROSA - Belka w artykułach - 19.02. - 04.03

Poczta  wspólnie z partnerami tworzy największą w kraju sieć click&collect, należy do niej ok. 12 tysięcy placówek pocztowych, sklepów Żabka, stacji PKN Orlen oraz kiosków i saloników prasowych Ruchu. W drugiej połowie 2019 r. do sieci dołączyło 200 automatów paczkowych zamontowanych m.in. w marketach Biedronka.

– Poczta Polska rozpoczęła z partnerami budowę sieci w 2017 roku. Po dwóch latach można z pełnym przekonaniem powiedzieć, że  przyjęta strategia sprawdziła się. Nasi klienci coraz częściej zamawiają paczki do sieci Odbiór w Punkcie. W tym roku planujemy dalszy rozwój tej sieci – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Rozwój sieci click&collect to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku. Liczba tradycyjnej korespondencji maleje od lat. Rok 2019 nie był wyjątkiem, z danych firmy wynika, że w porównaniu do 2018 roku ten spadek wyniósł ok. 9 proc. Jednak poczta wykorzystuje trend  wzrostu  przesyłek e-commerce. W 2019 roku  rozwijała  architekturę logistyczną, w związku z tym wynajęła nowe hale w Białymstoku, Grodzisku Mazowieckim, Niepołomicach, dzięki czemu powierzchnia magazynowa powiększyła się o 23 tys. m2.

Na początku roku Poczta Polska uruchomiła Międzynarodową Przesyłkę Paletową, która  zapewnia wysyłkę towaru zarówno z Polski do wybranych krajów europejskich, jak i z Europy do Polski. To nowa usługa przewozu drogowego towarów, przy wykorzystaniu drobnicowej sieci logistycznej. Spółka realizuje usługę na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i innych krajów Europy na podstawie stałych umów lub jednorazowych zleceń.

Pierwsze auta elektryczne wzmocniły pocztową flotę samochodową w listopadzie. Dostawcze auta na prąd trafiły do Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Wynajem aut elektrycznych przez państwową spółkę wpisuje się w przygotowany przez Ministerstwo Energii „Plan rozwoju elektromobilności w Polsce”, będący częścią „Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”. Spółka posiada obecnie największą flotę użytkowych aut elektrycznych w Polsce.

– Najważniejszym atutem Poczty Polskiej jest jej dostęp do wszystkich obywateli, instytucji i urzędów zlokalizowanych w całym kraju. Nasze placówki są we wszystkich gminach, w 2019 roku oddaliśmy do użytku 79 nowych placówek. Zatrudniamy ponad 30 tys. listonoszy i kurierów, którzy każdego dnia dostarczają miliony przesyłek. Wykorzystując te atuty, stawiamy na rozwój usług logistycznych, podobnie zresztą jak inni operatorzy pocztowi działający w Europie – podkreśla Przemysław Sypniewski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony