REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(mat. prasowe)

Poczta Polska nawiązała współpracę z duńskim dostawcą urządzeń i software'u do odbioru przesyłek kurierskich, który od maja 2018 r. rozwija sieć automatów paczkowych, zlokalizowaną już w blisko 150 sklepach Biedronka. W ramach współpracy, klienci będą mieć do dyspozycji automaty zlokalizowane w Biedronkach oraz w placówkach pocztowych w kluczowych ośrodkach miejskich w Polsce.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

– Oferta SwipBox to odpowiedź na znaczny wzrost popytu na zautomatyzowane punkty odbioru. Nasze rozwiązanie jest popularne wśród konsumentów nie tylko ze względu na wygodę odbioru, ale także zmniejszenie kosztów samej dostawy, co w efekcie przynosi korzyści całemu polskiemu rynkowi e-commerce. Cieszymy się, że możemy wraz z Pocztą Polską rozbudowywać sieć naszych automatów, dając uczestnikom rynku możliwość wyboru najlepszego dla nich rozwiązania – powiedział Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

Potencjał obsługi rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) przedsiębiorstwa państwowego szacowany jest na blisko miliard złotych rocznie. W perspektywie 2023 r. Poczta Polska planuje zwiększyć dwukrotnie swoje przychody w tym segmencie. Spółka szacuje, że w ciągu najbliższych kilku lat łączne przychody z obszaru KEP, usług logistycznych i usług e-commerce przekroczą poziom przychodów z korespondencji tradycyjnej.

Klienci Poczty Polskiej w grudniu 2018 r. korzystali z usługi Odbiór w PUNKCIE dwa razy częściej niż przed rokiem. Co piąta paczka była odbierana w ten sposób. W ubiegłym roku było ich o prawie 60 proc. więcej niż w 2017, a w grudniu nawet dwukrotnie więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Poczta Polska spodziewa się, że w tym roku dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej 150 proc.

– Poczta Polska jest jedyną polską firmą kuriersko-logistyczną działającą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają i przyspieszają obsługę przesyłek. Naturalną konsekwencją rozwoju oferty jest optymalizacja pierwszej i ostatniej mili, dzięki usłudze oferowanej przez firmę SwipBox – powiedział Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej SA.

W ramach pilotażowego projektu, SwipBox udostępni Poczcie Polskiej 200 automatów do odbioru przesyłek, zlokalizowanych zarówno w sklepach Biedronka, jak i w placówkach pocztowych. Urządzenia są ustawione wewnątrz poszczególnych punktów odbioru, a klienci mogą z nich korzystać w godzinach działania placówek.

– W naszych sklepach obecnie działa blisko 150 maszyn paczkowych. Dodanie nowych urządzeń w kolejnych kluczowych lokalizacjach umożliwi większej liczbie klientów Biedronki korzystanie z usługi odbioru paczki podczas codziennych zakupów. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszych klientów tym rozwiązaniem, które jest po prostu komfortowe, bo pozwala oszczędzić czas – powiedział Michał Szlęzak, zarządzający działem nieruchomości w sieci Biedronka.

Polska jest jednym z kluczowych rynków, na którym operuje duńska firma SwipBox, obsługująca urządzenia do odbioru przesyłek w ponad 60 krajach na całym świecie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony