REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020

(mat. prasowe)

W drugiej połowie listopada Poczta Polska obsłużyła 5 mln paczek, po 2,5 mln tygodniowo. To więcej niż w najbardziej pracowitym tygodniu grudnia 2018 roku. Najwyższe wyniki zanotowano w pocztowych sortowniach w: Zabrzu, Lublinie, Warszawie i Wrocławiu.

REKLAMA

W porównaniu ze zwykłym okresem, poza szczytem przedświątecznym, Poczta Polska jak dotąd obsłużyła o 50 proc. więcej paczek. Kluczowe okazały się dni po Czarnym Piątku. W poniedziałek (2.12) klienci nadali rekordowo 650 tys. paczek. Największy wzrost przesyłek odnotowano w Zabrzu, wysoką dynamikę wzrostową zaobserwowano również w sortowni lubelskiej, warszawskiej i we wrocławskiej.

– Dane z listopada pokazują, że w tym roku Polacy zrobią w internetowych sklepach olbrzymie zakupy. Spodziewamy się, że w grudniu nadanych zostanie nawet o 70 proc. więcej paczek tygodniowo niż poza szczytem świątecznym. Dodatkowo z roku na rok rośnie liczba klientów e-sklepów. Rekordowe wzrosty, które odnotowaliśmy w listopadzie mogą świadczyć o tym, że Polacy nie odkładają zakupów na ostatnią chwilę, ale z pewnym wyprzedzeniem szykują się do świąt lub, że po prostu kupują dużo więcej. Na dokładną analizę przyjdzie czas po świętach – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

W tym roku spółka zauważa nowy trend. Do tej pory rekordowe były poniedziałki, a w kolejnych dniach liczba paczek spadała – w piątek było to ok. 60–70 proc. nadań poniedziałkowych. Teraz nadal najwięcej nadań jest w poniedziałki, ale w kolejnych dniach liczba przyjmowanych przez Pocztę paczek nie spada już tak gwałtownie.

– Zachęcam klientów, by świąteczne prezenty zamawiali najpóźniej do połowy grudnia, aby sklepy internetowe miały czas na ich wysłanie, a Poczta na dostarczenie do odbiorcy. Zatrudniliśmy już dodatkowo 1300 osób i nadal prowadzimy rekrutacje. Zatrudnienie mogą znaleźć osoby, które chcą dorobić na święta lub szukają stałego miejsca pracy – podkreśla Justyna Siwek.

Coraz większą popularnością wśród klientów Poczty Polskiej cieszy się możliwość odebrania przesyłki w punkcie odbioru. Klient sam decyduje, kiedy i gdzie zgłosi się po swoje zakupy. W całej Polsce Poczta razem z partnerami (sklepy Żabka, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe RUCH) udostępnia ok. 12 tys. takich miejsc oraz 200 automatów paczkowych zlokalizowanych w marketach Biedronka i placówkach pocztowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony