REKLAMAMLEKOVITA - Wypasione 2020 - Baner Główny (01-10.06.2020)

(Poczta Polska)

Książki są coraz chętniej kupowane przez klientów Poczty Polskiej. Wśród towarów cieszących się dużym powodzeniem są także gry i zabawki dla dzieci. W 2018 roku sprzedaż tego typu asortymentu wygenerowała blisko 30 proc. przychodów z działalności handlowej Poczty.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Sprzedaż towarów w placówkach pocztowych prowadzona jest na podstawie umów komisowych. Poczta Polska sukcesywnie porządkuje swoją ofertę handlową i stawia na rozwój sprzedaży książek i prasy. Sprzedaż książek generuje część przychodów Poczty obok usług i innych towarów. W 2018 roku stanowiła ona blisko 30 proc. przychodów z działalności handlowej. Klienci Poczty Polskiej chętnie kupują również artykuły papiernicze i biurowe. W stałej ofercie są również opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, koperty służące do pakowania przesyłek. Spółka przygotowuje specjalny asortyment na różne okazje, np. cykliczne wydarzenia i święta, aby zaspokajać oczekiwania klientów. W 2018 roku dużym powodzeniem cieszyły się słodycze, napoje oraz asortyment okolicznościowy.

– Nasza oferta skierowana jest głównie do tych klientów, którzy z różnych powodów mają ograniczony dostęp do księgarni. W wielu miejscowościach jedynie w naszych placówkach można zapoznać się z najnowszą ofertą wydawniczą. Dane dotyczące wzrostu przychodów ze sprzedaży wydawnictw dowodzą, że trafiamy w lukę na rynku – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Placówki pocztowe są we wszystkich gminach w Polsce, szczególnie w małych miejscowościach i na wsiach zapewniają dostęp do dóbr kultury. W sumie spółka ma ponad 7500 placówek, tylko w ubiegłym roku przybyło 76 nowych.

Największym zainteresowaniem cieszą się książki dla dzieci, szczególnie kolorowanki, książeczki z naklejkami oraz „Najpiękniejsze wiersze Jana Brzechwy”. Wśród książek dedykowanych dorosłym czytelnikom najpopularniejsze są poradniki. Na drugim miejscu uplasowały się wydawnictwa religijne, a na trzecim – kulinaria.

Na liście najlepiej sprzedających się wydawnictw w 2018 roku są m.in. „Byłem w niebie. Prawdziwa historia śmierci i powrotu do życia”, „Wołyń we krwi 1943”, „Kuchnia Siostry Anastazji”, „Tatuażysta z Auschwitz” oraz „A ja żem jej powiedziała”, autorstwa Katarzyny Nosowskiej. Poczta sukcesywnie wprowadza nowości wydawnicze. W ostatnim czasie zostały wprowadzone do sprzedaży m.in. „RysowAnka szczęścia” Anny Zielińskiej-Stecyny – pracownicy Poczty Polskiej oraz „180 000 kilometrów przygody” Tony’ego Halika. Pod koniec stycznia, w dniu premiery, w placówkach pocztowych dostępna będzie również najnowsza powieść Remigiusza Mroza „Nieodgadniona” – kontynuacja bestsellerowej „Nieodnalezionej” oraz „Chyłka. Zaginięcie”.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~aaaaaaaa 3 ponad rok temu

    myślałam,że to księgarnia, nie wygląda na pocztę,

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Listonosz 2 ponad rok temu

    Dokładnie Maciej786. Albo sami listonosz pod naciskiem kierownictwa wciskają te rzeczy starszym ludziom na rejonie. Bo sprzedaż trzeba wyrobić. A starsze babcie lubią swojego listonosza i kupią. Młodsi nie chcą kupować od listonosza bo cena jest kosmiczna i w kiosku będzie taniej, już nie wspominając o internecie. Pozdro

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~MAciej786 1 ponad rok temuocena: 89% 

    Jasne. Tylko. że sporą część tej sprzedaży generują pracownicy poczty, którzy pod naciskiem przełożonych sami kupują dodatkowy asortyment aby wyrobić "normę"

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony