REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl/ Łukasz Rawa)

Strona 3 z 3
REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

Renomowani producenci stale ulepszają skład swoich produktów. Nawet sieci handlowe dbają o dobrą renomę marek własnych, poprawiają składy i są na bieżąco z trendami. Tak robi m.in. sieć dyskontów Biedronka. – Od 2014 roku redukujemy zawartość soli, cukru i tłuszczu w produktach marki własnej. Kierujemy się wytycznymi specjalistów ze Światowej Organizacji Zdrowia i Instytutu Żywności i Żywienia. Do tej pory zapobiegliśmy wprowadzeniu na rynek 188 ton soli, 670 ton cukru oraz 1708 ton tłuszczu – mówi Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w firmie Jeronimo Martins Polska, do której należą dyskonty Biedronka. Podobne działania podjął Lidl, który na komunikowaniu zmian w markach własnych oparł swoją najnowszą kampanię marketingową.

Firma Nestlé stale pracuje nad składem swoich produktów i stara się dostosować go do potrzeb konsumentów, ale także do aktualnej wiedzy na temat żywienia. - Od 2004 roku dokonujemy analiz profilu żywieniowego każdego z naszych produktów i na podstawie wyników pracujemy nad redukcją zawartości składników odżywczych, których nadmiar w diecie może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie, takich jak: sól, cukier, tłuszcz, kwasy tłuszczowe trans oraz nasycone kwasy tłuszczowe – przekonuje Edyta Iroko z Nestlé Polska i dodaje, że szczególną wagę firma przywiązuje do walki z cukrem.

- Cukier to właśnie jeden z tych składników, którego zawartość w naszych produktach staramy się systematycznie obniżać. Robimy to konsekwentnie od 2000 r. Do 2016 r. zmniejszyliśmy jego zawartość w produktach o 34 proc. Do 2020 roku zobowiązaliśmy się do dalszych redukcji cukru o kolejne 5 proc. – podsumowuje Iroko.

Zmiany przyjdą wraz z deficytem?

Czy to oznacza, że regulacje prawne i finansowe nie są potrzebne? Doradca podatkowy Szymon Parulski uważa, że tak długo, jak nie będzie w budżecie dziury, którą pilnie trzeba będzie załatać, danina nie zostanie wprowadzona. – Długofalowo taki podatek zapewne będzie wprowadzony, jednak nie w przyszłym roku, ani bezpośrednio po wyborach, ponieważ są inne podatki, które można wprowadzić łatwiej i mniejszym kosztem – przewiduje Parulski.

Ekspert zaznacza, że raport PwC, na który powołuje się Polska Federacja Producentów Żywności, powstał na potrzeby konkretnego klienta, dlatego nie może być miarodajnym źródłem wiedzy. Jego zdaniem tylko nałożenie wysokiego podatku na pewne grupy produktów może zmienić nawyki żywieniowe konsumentów, a zachęty w postaci obniżenia podatków po prostu nie działają. – Ministerstwo Zdrowia nie wprowadzi żadnego podatku, bo nie to jest jego zadaniem. Zrobi to Minister Finansów, kiedy okaże się, że budżetowa kasa jest pusta i skądś trzeba będzie ściągnąć środki, aby ją zapełnić – uważa Parulski.

Więcej na temat sytuacji na rynku słodyczy i przekąsek będzie można się dowiedzieć podczas listopadowego Kongresu Słodycze i Przekąski 2010, który odbędzie się w warszawskim Hotelu Victoria. Kliknij i zarejestruj swój udział w konferencji.

KONGRES SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2019 – AGENDA / REJESTRACJA

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~D. 1 8 dni temu

    Niedlugo opodatkuja wszystko, zeby miec kase na rozdawnictwo

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony