REKLAMADziugas_banner główny_12.05. - 12.06.
Grupa Metro planuje podzielić się na mniejsze biznesy do połowy przyszłego roku

Grupa Metro planuje podzielić się na mniejsze biznesy do połowy przyszłego roku (fot. Makro)

Zarząd Grupy Metro, właściciela m.in. hurtowni Makro Cash & Carry oraz sklepów Media-Markt i Saturn, zatwierdził plan podziału biznesu grupy na dwie odrębne, notowane na giełdzie spółki. Jedna z firm skupi się na handlu hurtowym i żywności, a druga na sprzedaży elektroniki.

REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

Jak poinformowały władze Grupy Metro wszystkie kwestie z zakresu prawa spółek, prawa podatkowego oraz odpowiedniej struktury kapitałowej obu podmiotów zostały już wyjaśnione.

Rozwód w Grupie Metro zostanie dokonany poprzez wyodrębnienie z obecnej spółki części biznesu związanej z hurtowniami Metro Cash & Carry i Makro Cash & Carry oraz hipermarketami Real (tymi, które nie zostały sprzedane w ostatnich latach, a więc działającymi na terenie Niemiec). W ramach obecnie funkcjonującej spółki pozostanie tylko odnoga biznesu powiązana ze sklepami Media-Market i Saturn, e-sklepem Redcoon i innymi, mniejszymi dywizjami. Spółka ta obejmie 10 proc. udziałów w drugiej ze spółek.

Po powstaniu dwóch oddzielnych firm, spółką hurtowo-spożywczą kierować będzie Olaf Koch, obecny dyrektor generalny Grupy Metro, natomiast szefem drugiej firmy zostanie Pieter Haas, aktualnie członek zarządu Grupy Metro i dyrektor generalny dywizji Media-Saturn.

Grupa Metro to jedna z największych firm handlowych na świecie. Jej przychody w roku fiskalnym 2014/2015 wyniosły 59 mld euro. Grupa obecna jest w 29 krajach na świecie, w ponad 2 tys. lokalizacji, i zatrudnia ok. 220 tys. pracowników.

Podział Grupy Metro ma się dokonać do połowy 2017 r.

Według ekspertów Planet Retail stwierdzono pomysł podziału grupy na dwie oddzielne spółki ma sens, ze względu na fakt, że obie dywizje mają zupełnie odmienne obszary działalności i nie generują między sobą prawie żadnych efektów synergii. Działając niezależnie każda z jednostek będzie w stanie lepiej realizować swoje strategie i podnosić wydajność.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAB-BIO lody - Half Page (21.05.-04.06.2020 r.)
do góry strony