REKLAMAPRIM (KABANOS) - Kiełbaski z becułecki - Baner Główny (27- 31.03.2020)
Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (fot. mat. prasowe)

– Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji wyraża zdecydowany sprzeciw wobec propozycji Ministerstwa Finansów, nakładających dodatkowe obciążenia w postaci opłat dla wybranych produktów: napojów z dodatkiem cukru i substancji słodzących oraz kofeiny, guaryny i tauryny; napojów alkoholowych w opakowaniach o objętości do 300 ml, a także reklamy suplementów diety. Podatek cukrowy niesie za sobą szereg negatywnych konsekwencji, zarówno dla polskich przedsiębiorców, jak i konsumentów – piszą przedstawiciele organizacji.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Zdaniem POHiD brak jest zasadności podwyższania cen ze względu na rekordową inflację. Podkreśla jednocześnie, że zmiany dotkną najuboższych i doprowadzą do spadku popytu na napoje i alkohole w małych butelkach. Organizacja podkreśla też, że projekt ustawy jest brzemienny w skutkach także dla polskich producentów i rolników. „Ograniczenie możliwości zbytu płodów rolnych wpłynie na ograniczenie działalności gospodarczej wielu podmiotów na rynku i może mieć wpływ na zwiększony import tych produktów lub ich odpowiedników” – czytamy w oświadczeniu.

POHiD stoi na stanowisku, że „projekt ustawy przedkłada zdecydowanie cel fiskalny nad publicznie deklarowaną troskę o zdrowie konsumenta” i dodaje, że to „próbą sięgnięcia do kieszeni polskiego konsumenta za pomocą podatku pośredniego”. Organizacja krytykuje zapis o prozdrowotnym celu nowych regulacji twierdząc, że działania Ministerstwa Finansów podważają dotychczasowe działania branży handlowej i producentów w zakresie reformulacji produktów. POHiD podkreśla, że objęcie zamienników cukru opłatą – z punktu widzenia konsumenta kierującego się nadal głównie ceną w swoich wyborach – doprowadzi do znaczącego zmniejszenia się popytu na produkty light.

– Nowe opłaty od napojów zawierających cukier, od tzw. małpek czy od reklamy suplementów diety, przy wątpliwych skutkach prozdrowotnych, niosą za sobą szereg negatywnych konsekwencji dla polskich konsumentów i przedsiębiorców i będą źródłem dodatkowego impulsu inflacyjnego – podkreśla Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – POHiD postuluje pozostawienie swobody wyboru produktów konsumentom, a producentom dobrowolności w zakresie określania składu produktów. Państwo – kierując się troską o zdrowie swoich obywateli – powinno zaniechać realizacji celu fiskalnego, a raczej skoncentrować się na edukowaniu społeczeństwa i promowaniu zdrowej diety i aktywnego trybu życia – dodaje prezes.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~krystian 3 2 miesiące temu

    uciekajmy z tego kraju, coraz glupsze pomysly

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~OLEK 2 2 miesiące temu

    Cukier najzdroszy nie jest, ale jest on wszędzie,więc nie rozumiem po co ta afera o napoje gazowane

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~aria 1 2 miesiące temu

    tak chcą walczyć z otyłością jakby wszyscy z pisu byli szczupli :P

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony