REKLAMAPartner Logistic - baner główny (18-31.05.2020 r.)
Zobacz więcej na: https://www.utzgroup.pl/e-grocery

Zobacz więcej na: https://www.utzgroup.pl/e-grocery (fot. materiały prasowe)

Pandemia spowodowała skokowy wzrost sprzedaży on-line. W efekcie zwiększyła się również świadomość, że praca sklepów internetowych, kurierów i magazynierów jest bezpieczniejsza i wydajniejsza, gdy mają oni do dyspozycji dobre narzędzia wspomagające pracę, między innymi  pojemniki dystrybucyjne.

Rynek zakupów internetowych rozwijał się z roku na rok, ale po wybuchu pandemii koronawirusa, mocno przyspieszył. Ludzie, z obawy przed zakażeniem, ale też z powodu utrudnień w dostępie do stacjonarnych placówek, przenieśli się z zakupami do sieci. Ten wymuszony pandemią internetowy boom wciąż trwa i – jak przewidują uczestnicy rynku – odmieni handel na zawsze. „Handel już nie będzie taki sam” – mówią eksperci, mając na myśli, m.in. to, że klienci, którzy raz przekonali się, jak wygodne i bezpieczne są zakupy w sklepach internetowych, już przy nich zostaną.

Zwiększająca się liczba zamówień i klientów będzie impulsem do poprawy efektywności procesów oraz zwiększenia wydajności. Aby zrealizować te wyzwania nie wystarczy zatrudnić dodatkowych pracowników. Potrzebna będzie inwestycja m.in. w automatykę magazynową. Prawdopodobnie w dużo szerszej skali wykorzystywany będzie model „clic & colect” – szczególnie dla zamawianych przez Internet produktów spożywczych - prognozuje Wojciech Bytner, Dyrektor Generalny, Georg Utz sp. z o.o.

Zmiany zwyczajów konsumenckich, które widać dziś gołym okiem, są spektakularne i czytelne dla każdego z handlowej branży, ale w ich cieniu odbywa się jeszcze jedna ważna zmiana – techniczna. Detaliści na gwałt próbują się dostosować do nowych reguł gry. Znane są przypadki, kiedy po wybuchu pandemii przedsiębiorstwa z dnia na dzień budowały od zera dział sprzedaży on-line (pewnie wciąż tak się dzieje). Te zaś, które miały sprzedaż internetową, zaczęły intensywnie pracować nad jej rozbudową, ponieważ wcześniej był to dla nich tylko dodatek do działalności w realu.

Wiedza oparta na doświadczeniu

Przed szczególnym wyzwaniem stoją dziś sklepy spożywcze, bo żywność – w przeciwieństwie np. do elektroniki – jest produktem o wiele bardziej wymagającym. Obok opracowania skutecznej strategii promocyjno-cenowej i portfolio produktów, jednym z najważniejszych wyzwań tego rynku jest efektywny kosztowo i operacyjnie system dostarczania zamówień do końcowego klienta. Największym zmartwieniem menagera logistyki jest dziś przewiezienie zakupów z jedzeniem w nienaruszonym stanie do adresata. Przykładem rozwiązania przeznaczonego do tego typu zadań są plastikowe, ażurowe pojemniki firmy Georg Utz. Są one efektem wieloletniego doświadczenia firmy zdobytego m.in. we współpracy z sieciami handlu detalicznego oraz branżą e-commerce w Wielkiej Brytanii i Francji gdzie dostawy artykułów spożywczych do domu klienta oraz w systemie click and collect (odbiór w sklepie) osiągają największe wolumeny. Wśród najważniejszych zalet tego obrotowego pojemnika (o wymiarach 600x400x355 mm) są: bezpieczeństwo, funkcjonalność i oszczędność miejsca. Torby z artykułami spożywczymi umieszcza się w nim na specjalnych zaczepach, co gwarantuje bezpieczeństwo przewożonej żywności, ażurowe ściany ułatwiają sprawdzenie, czy w pojemniku znajduje się właściwy towar i pozwalają na odprowadzanie wilgoci a pojemniki nadają się do składowania ciężkich ładunków o masie do 30 kg.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony