REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL) - Baner Główny (maj - czerwiec 2019)

(materiały prasowe)

Dynamika przyrostu rynku zamówień online rzędu 40-50 proc. rocznie jest dużo większa niż wzrostu całego rynku e-commerce. Spora w tym zasługa młodych pokoleń, wychowanych w dobie internetu i nowoczesnych technologii. Blisko 2/3 wszystkich zamawiających jedzenie tylko przez internet np. przez platformy takie jak PizzaPortal.pl, stanowią dziś osoby w wieku od 15 do 34 lat.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Millennialsi, czyli osoby urodzone po 1980 roku, znają świat bez internetu, ale dla tzw. pokolenia Z (roczniki 1995-2004) nowoczesne technologie to kwestia podstawowa. Trudno im sobie wyobrazić rzeczywistość bez komputera, internetu, mediów społecznościowych czy smartfona. Internet pomaga im we wszystkich dziedzinach życia – zakupach, spędzaniu czasu wolnego, kontaktach ze znajomymi i zamawianiu jedzenia.

- Wśród osób, które porzuciły telefon i zamawiają wyłącznie online, blisko jedną trzecią (32 proc.) stanowią użytkownicy w wieku od 15 do 24 lat. Kolejną grupą (26 proc.) są osoby w wieku 25-34, a następną (24 proc.) – w wieku 35-44. Najmniej „internetowe” są osoby powyżej 45 roku życia. Można powiedzieć, że młode pokolenie, wyznacza trend pokazujący jak za kilka lat będzie wyglądało zamawiane jedzenia z dostawą – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.

Wyraźnie dostrzec można także preferencje Polaków w kwestii płatności za zakupy dokonane w sieci – w podziale na grupy wiekowe. W każdej z nich dominuje szybki przelew przez bramki pay by link (PayU, przelewy24 czy DotPay). Stawia na niego 62 proc. przedstawicieli tzw. pokolenia Z (15-24), 78 proc. użytkowników w wieku od 25 do 34 lat, 71 proc. użytkowników z grupy 35-49 oraz 51 proc. użytkowników w wieku 50 lat i więcej . Płatność gotówką wybiera 47 proc. przedstawicieli pokolenia Z, a kolejne grupy wiekowe – odpowiednio po 37, 42 i 34 proc.

Na podobnym poziomie dla trzech grup wiekowych (15-24, 25-34 oraz 35-49) kształtuje się popularność płatności mobilnych np. BLIK – wskazuje je po 18, 21 i 20 proc. Zainteresowania transakcjami mobilnymi nie wykazuje najstarsza z grup wiekowych – preferuje je jedynie 3 proc. badanych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony