REKLAMADziugas_banner główny_12.05. - 10.06.

(wiadomoscihandlowe.pl/MG)

Ponad 60 proc. Polaków obawia się likwidacji promocji w sklepach, a aż 80 proc. boi się podwyżek. Konsumenci boją się, że z powodu epidemii koronawirusa podrożeją głównie mięso i środki czystości.  

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Hubert Majkowski z Hiper-Com Poland dostrzega niepokój klientów o to, że handel skupi się na oferowaniu niezbędnych produktów do życia w wyższych cenach. Jednak, zdaniem eksperta, obecna sytuacja nie wskazuje na takie działania sieci handlowych. 

Potwierdza to Beata Orcholska z aplikacji BLIX. – Obawa ta jest przesadzona, ponieważ promocje to niezmiennie najbardziej efektywne narzędzie reklamowe sieci handlowych. Może być ich mniej. Ewentualnie zmaleje ich atrakcyjność z powodu wyższych cen surowców czy logistyki. Jednak zniżki na produkty nadal zostaną z uwagi na konkurencyjność. Zdecydują o tym również kwestie wizerunkowe – dodaje.

Z badania, zrealizowanego na zlecenie Hiper-Com Poland i aplikacji BLIX, wynika, że w obliczu pandemii ponad 60 proc. konsumentów obawia się likwidacji promocji w sklepach, a blisko 80 proc. boi się podwyżek. 

Osoby obawiające się podwyżek uważają, że mogą one dotyczyć głównie mięsa – 31 proc., a także środków czystości – 22 proc. Martwią się również, że wszystko po trochu pójdzie w górę – 18 proc. Nieliczni wskazują na alkohol – 2 proc., owoce – 3 proc., chemię gospodarczą (bez środków czystości) – 4 proc., warzywa – 6 proc. i nabiał – 7 proc. Konsumenci nie niepokoją się wzrostem cen napojów.

Eksperci przekonują, że nie ma powodów do paniki. Krzysztof Zych z firmy analityczno-doradczej UCE GROUP LTD. uważa, że duże sieci handlowe są dobrze przygotowane do obecnej sytuacji. Poza tym na rynku nie brakuje żadnych towarów. Producenci też nie zgłaszają problemów. 

Beata Orcholska zauważa, że sieci powinny bardziej uspokajać konsumentów. Dobry przykład dała Biedronka. Na 2. i 3. stronie swojej głównej gazetki promocyjnej poinformowała, że jest świadoma tego, jaką rolę odgrywa branża spożywcza. Zapewniła też, że zrobi wszystko, aby w niezakłócony sposób dostarczać klientom niezbędne produkty w najlepszych cenach. 

– Moim zdaniem, duże sieci handlowe nie podniosą cen w najbliższym czasie w celu zwiększenia swoich zysków. Skutkowałoby to utratą zaufania klientów. W dłuższej perspektywie byłoby to zachowanie destrukcyjne i w żaden sposób nieopłacalne. Mocno nadszarpnięty wizerunek w oczach konsumentów trudno byłoby później poprawić – ocenia Hubert Majkowski.

Zdaniem ekspertów, sieci handlowe są świadome tego, że w czasie pandemii i niepewności związanej z sytuacją gospodarczą powinny tym bardziej utrzymywać konkurencyjne ceny oraz szukać kolejnych sposobów na to, aby zachęcać do siebie nowych klientów. 

Konsumentów powinny uspokoić też działania UOKiK-u i Inspekcji Handlowej. W UOKiK powołano zespół, który ma obserwować podwyżki żywności i art. higienicznych. Z kolei Inspekcja Handlowa będzie monitorować ceny w sklepach. 

Badanie zostało wykonane przez UCE Research na zlecenie Hiper-Com Poland i aplikacji BLIX. Zrealizowano je w dniach 10-14 marca br. na reprezentatywnej grupie 1016 dorosłych Polaków.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~kokano 1 2 miesiące temuocena: 100% 

    Wzrost cen trwa już od wielu miesięcy, w styczniu inflacja była 4,4 % a w lutym 4,7% i to był skutek polityki Pisu. A są to dane oficjalne GUSu, który jest kontrolowany przez Pis. Jaka była i jest prawdziwa inflacja to wie pewnie Morawiecki i jego ekipa.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony