REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Trufle (18-21.10.2018)

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

19 września 2018, 14:22

(fot. Pixabay CC0)

Polska branża gastronomiczna z roku na rok notuje wzrost wyników. Czynnikiem który niewątpliwie wpływa na systematyczną poprawę sytuacji przedsiębiorców z tego sektora, jest wzrost zarobków Polaków oraz zwiększające się wydatki społeczeństwa na usługi HoReCa. Polacy chcą jeść smacznie i zdrowo, a cena nie jest już głównym kryterium wyboru.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Według badań GFK Polonia, wartość polskiego rynku gastronomicznego w 2017 roku wyniosła ponad 36 mld zł. Rynek gastronomiczny w Polsce wzrósł zatem o ponad 10 proc. w stosunku rocznym. Jego wartość systematycznie rośnie, co potwierdza ogromny potencjał tej branży. Jest to bez wątpienia efekt rosnącej liczby konsumentów, którzy korzystają z usług gastronomicznych i hotelarskich. Wynika to zarówno ze zmiany stylu życia, jak i ze wzrostu dochodów gospodarstw domowych.

– Przyszłość branży wydaje się być optymistyczna. Co więcej, myślę, że jest to wciąż początek dobrej koniunktury. Polacy, w porównaniu do swoich zachodnich oraz południowych sąsiadów, wciąż przeznaczają na wydatki związane z jedzeniem poza domem relatywnie mniej środków. Widzimy jednak, że różnica ta, cały czas się zmniejsza – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex, produkującej m.in. różne sosy i przekąski dla gastronomii.

Według danych Eurostatu, Polacy wydają zaledwie 3,2 proc. budżetów domowych na usługi hotelowe i restauracyjne, dla porównania Czesi przeznaczają na takie wydatki 8,4 proc., Niemcy 5,3 proc. a Słowacy 5,4 proc.

Jak wynika z analiz sprzedażowych Fanexu, preferencje polskich konsumentów zmieniają się. Zwracają oni uwagę na coraz więcej aspektów dotyczących cech nabywanej przez nich żywności. Coraz częściej interesują się produktami klasy Premium, tj. estetycznymi i smacznymi, ale przy tym z jak najmniejszą ilością konserwantów, z tzw. czystą etykietą. Cena nie jest już tak istotna, jak była jeszcze parę lat  temu i nie stanowi głównego kryterium wyboru polskich klientów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony