REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner
Ekspozycja promocyjna chipsów Lays

Ekspozycja promocyjna chipsów Lays (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Słone przekąski należą do najczęściej kupowanych produktów w sklepach o powierzchni do 300 mkw. – chipsy, chrupki, orzeszki, bakalie, słone paluszki czy krakersy można znaleźć w prawie co dwudziestym koszyku.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

W lipcu 2017 roku słone przekąski można było kupić w 99% wszystkich sklepów małoformatowych, przy czym prawie każdy z nich miał w ofercie słone paluszki, chipsy, chrupki i orzeszki. Na półkach 75% placówek tego formatu pojawiały się w tym czasie także krakersy i popcorn. Duże zainteresowanie przekąskami sprawia, że detaliści, starając się zapewnić jak najszerszy wybór, przeznaczają na tę kategorię sporo miejsca na półkach i stojakach. Oferta w przeciętnej placówce małego formatu obejmuje około 60 wariantów.

Najwięcej miejsca na półce zajmują chipsy (w lipcu br. klienci mogli wybierać średnio spośród 23 wariantów) i chrupki (14 wariantów). W typowym sklepie osiedlowym można też znaleźć średnio osiem rodzajów słonych paluszków, precli lub talarków, siedem wariantów orzeszków i po trzy rodzaje krakersów i prażynek.

Kupowane pod wieczór

Największym segmentem kategorii słonych przekąsek w tym formacie sklepów są chipsy – w okresie od stycznia do lipca 2017 roku pojawiały się one na 36% paragonów z tą kategorią i odpowiadały za 26% obrotów. Inne ważne segmenty to chrupki (18% udziałów w ujęciu wartościowym), słone paluszki, precle i talarki (11%), a także bakalie (8%). Sprzedaż słonych przekąsek w sklepach małoformatowych zmienia się w ciągu roku – wakacyjne miesiące to czas sprzyjający spotkaniom towarzyskim przy piwie, a to często łączy się z konsumpcją takich produktów.

Jak wynika z danych CMR, latem wyraźnie przybywa transakcji zakupu chipsów, chrupek i słonych przekąsek – w lipcu tego roku było ich aż o 20% więcej niż w styczniu.

Najwięcej transakcji z chrupkami, chipsami i innymi słonymi przekąsami raportuje się w weekendy. W pierwszych siedmiu miesiącach br. 16% paragonów, na których pojawiała się ta kategoria, zaraportowano w piątki, podobny odsetek transakcji przypadał na sobotę. Ulubioną porą zakupu takich przegryzek jest wieczór – prawie co piąty zakup ma miejsce w godzinach 18‑20.

Kupno chipsów, chrupek i innych słonych wyrobów dość często bywa jedynym powodem wizyty w sklepie małoformatowym, o czym może świadczyć fakt, że na 17% paragonów ze słonymi przekąskami nie pojawiają się żadne inne produkty. Trzech na czterech klientów kupujących artykuły zaliczające się do tej kategorii zadowala się jednym opakowaniem, ale prawie co piąty wkłada do koszyka dwie paczki słonych przysmaków, a co dwudziesty kupuje jednorazowo co najmniej trzy opakowania. Średni jednorazowy wydatek na słone przekąski w tym formacie sklepów to 4,10 zł.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 7
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"