REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)

(fot. pixabay.com)

Sprzedaż przysmaków dla zwierząt szybko rośnie. Jak szacują eksperci, ta kategoria notuje rocznie dwucyfrowe wzrosty i jeśli wierzyć prognozom, ten trend będzie się utrzymywał w najbliższych latach. Rynek nakręcają bogata oferta i liczne promocje.

REKLAMA

W ostatnich latach rynek przekąsek dla zwierząt dynamicznie się rozwijał. Zwierzęta są traktowane lepiej, jak członkowie rodzin. Zwykła karma to za mało. Takie produkty służą do nagradzania w czasie spacerów, treningów czy szkolenia zwierząt. Są również elementem zabawy i pomagają w aktywowaniu pupili. – Ten segment ma nadal duży potencjał wzrostu. To jedna z kategorii, która będzie się rozwijać znacznie szybciej niż średnio rynek artykułów dla zwierząt – ocenia Wojciech Kamiński, prezes sieci sklepów Maxi Zoo w Polsce. W przypadku kategorii przekąsek nie bez znaczenia są ich walory funkcjonalne. – Opracowując receptury naszych produktów, dbamy zarówno o ich smakowitość, jak i o dodatkowe korzyści dla zdrowia psów i kotów, m.in. higienę zębów, zdrowie sierści czy układu pokarmowego – podkreśla Dorota Wilczak-Paluch, senior brand manager care & treats w firmie Mars Polska. Dodaje, że aby kategoria rosła jeszcze szybciej, należy sprawić, aby przysmaki należące do produktów kupowanych pod wpływem impulsu, były widoczne w sklepie. Ponad połowa opiekunów czworonogów nie odwiedza w sklepie alejki z karmami. Ponadto blisko 70% konsumentów nie planuje zakupu przysmaków. Dopiero ich widok przypomina opiekunom o czekającym w domu zwierzęciu. Chcąc przyczynić się do szybszego tempa wzrostu wartości sprzedaży przysmaków, warto poszukać dodatkowego miejsca do ich ekspozycji w sali sprzedaży.

Ludzkie trendy

Rynek produktów dla zwierząt podlega trendom podobnym do tych, które pojawiają się na rynku żywności dla ludzi. Dobrym przykładem jest rosnące znaczenie „czystej etykiety”. Oznacza to, że preferowane są produkty z krótką listą składników, najlepiej wyłącznie naturalnych. – W ostatnich latach wiele osób poszukuje produktów opartych na naturalnych, lokalnych czy ekologicznych surowcach, bez sztucznych dodatków. Znajduje to odzwierciedlenie także w postaci wzrostów na rynku tzw. karm naturalnych dla zwierząt. Są one opracowane specjalnie dla psów i kotów, z uwzględnieniem ich potrzeb żywieniowych i przygotowane z wyselekcjonowanych surowców – wyjaśnia Dorota Wilczak-Paluch. Zaznacza przy tym, że należy pamiętać o tym, że potrzeby żywieniowe psów oraz kotów różnią się diametralnie od ludzkich. Z tego powodu trend żywienia naturalnego w przypadku karmy dla zwierząt domowych wygląda nieco inaczej niż na rynku spożywczym. Jerzy Nieradzik, dyrektor sprzedaży w firmie Vitakraft, również podkreśla wagę „naturalności” odnośnie składów przekąsek dla zwierząt. – Rosnąca świadomość klientów przekłada się na ich wybory w sklepie. Dlatego ważne, żeby przysmaki były zdrowe, bez konserwantów, sztucznych barwników i cukru – zaznacza ekspert.

Ilość ma znaczenie

Przysmaki należą do kategorii, w przypadku których znaczenie ma szeroka oferta produktowa i wybór różnych smaków. Naturalnie więc pojawiają się na nim nowości. – Najnowszym produktem w naszym bogatym portfolio jest Pedigree DentaFlex, którego elastyczna tekstura czyści zęby do linii dziąseł. Stosowanie tego typu przysmaków dentystycznych jest ważne, ponieważ 4 na 5 psów powyżej 3. roku życia cierpi na choroby dziąseł spowodowane nagromadzeniem się osadu i kamienia nazębnego – mówi Dorota Wilczak-Paluch. Portfolio przekąsek firmy Vitakraft również jest szerokie. – Nasze najpopularniejsze marki to Beef stick, Cat Stick mini, Cat Yums i Treaties – wymienia Jerzy Nieradzik. Dodaje, że „życie" tego typu produktów nie jest wieczne, więc w tej branży innowacje to konieczność. Nie należy jednak zapominać, że krajowy rynek produktów dla zwierząt nadal jest napędzany głównie sprzedażą karmy dla zwierząt. – Ocenia się, że nadal tylko około 20% z nich jest karmionych gotową karmą, z czego duża część karmą z segmentu produktów niskocenowych. Ma to znaczenie również dla rynku przekąsek – uważa Wojciech Kamiński. – Te najlepszej jakości są skierowane do klientów, którzy chcą zaoferować swoim pupilom coś szczególnego. Dziś w sprzedaży znajdują się przekąski w każdym segmencie cenowym – dodaje. Dlatego każdy znajdzie coś dla swojego zwierzaka.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 10

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony