18 lutego 2019
Zachowania konsumentów zawsze dostarczały marketerom danych do analizy. Firmy coraz częściej poszukują sposobów na pozyskanie i wykorzystanie danych z mobile. Dzięki...
Sieci handlowe promują jako „świeże” pieczywo odpiekane z mrożonego półproduktu. Detaliści nagminnie lekceważą obowiązki informacyjne. Inspekcja Handlowa...
15 lutego 2019
14 lutego 2019
Zgodnie z przyjętą strategią, Metro Group rozwija sprzedaż serwisową i koncentruje się na grupie docelowej podmiotów z sektora HoReCa oraz niezależnych detalistach. W obu...
13 lutego 2019
7 lutego 2019
1 lutego 2019
Schematyczne odpisywanie na e-maile, kolejne zimne telefony, monotonne wciskanie do lejka, targowanie się, stosowanie trików sprzedażowych i finalnie jeden domknięty...
21 stycznia 2019
14 stycznia 2019
8 stycznia 2019
7 stycznia 2019
Płatności zbliżeniowe wykorzystywane są już w 85 proc. transakcji w Polsce. Kwoty 50 zł nie wymagają potwierdzenia numerem PIN. Jeszcze w tym roku nastąpi zwiększenie limitu...
11 lutego 2019
8 lutego 2019
Świeża żywność stała się głównym motorem wzrostu sprzedaży w sieciach detalicznych. Najważniejszą kategorią w tym dziale stają się owoce i warzywa. Jednak...
12 lutego 2019
We wtorek w Sejmie odbędzie się posiedzenie Komisji Ustawodawczej, w trakcie którego zaopiniowana zostanie dla marszałka Sejmu sprawa dotycząca zakazu handlu w niedziele,...
PRZEMYSŁ I PRODUCENCI
Nabiał, mleko i tłuszcze żółte
Napoje i piwo
BRANŻA PO GODZINACH
11 lipca 2018, 10:20
wiadomoscihandlowe.pl
(fot. Pixabay/CC0)
Z najnowszego badania Kantar TNS przeprowadzonego na zlecenie fundacji ProKarton wynika, że pomimo deklarowanej wysokiej świadomości Polaków w zakresie zasad segregacji odpadów opakowaniowych, aż 40 proc. badanych przyznaje się otwarcie do tego, że nie stosuje się do zasad segregacji odpadów we własnym domu, a także poza nim.
Badania pokazują także wzrost poziomu szczegółowej wiedzy dotyczącej zasad selektywnej zbiórki opakowań wielomateriałowych, ze szczególnym uwzględnieniem kartonów po mleku i sokach – 30 proc. badanych zadeklarowało, że wie do jakiego pojemnika należy wrzucać zużyte opakowania wielomateriałowe, podczas gdy w badaniu z listopada 2017 r. było to zaledwie 17 proc. ankietowanych.
Z badań Fundacji ProKarton prowadzonych na przestrzeni ostatnich trzech lat wynika, że wiedza Polaków na temat segregacji odpadów opakowaniowych utrzymuje się mniej więcej na stałym poziomie. Do zasad segregacji w odniesieniu do opakowań po różnych produktach stosuje się sześciu na dziesięciu Polaków (60 proc.). Najczęściej są to osoby posiadające wykształcenie wyższe oraz zamieszkujące małe miasta oraz wsie. Poziom wiedzy w zakresie segregacji jest najwyższy w województwach: kujawsko-pomorskim, podkarpackim oraz świętokrzyskim. W przeciwieństwie do osób starszych, młodzi ludzie w wieku od 15 do 29 lat nie przywiązują wagi do segregacji odpadów opakowaniowych w polskich domach (40 proc. ankietowanych).
Prawie połowa Polaków uważa, że ich wiedza na temat segregacji odpadów opakowaniowych w ciągu ostatnich 3 lat nie uległa zmianie (48 proc.). Brak różnic w poziomie wiedzy na temat segregacji odpadów dostrzegają przede wszystkim osoby starsze oraz te z wykształceniem podstawowym i zasadniczym zawodowym.
Osobami, które uważają, że ich wiedza na temat segregacji odpadów opakowaniowych zmieniła sięw ciągu ostatnich 3 lat są przede wszystkim osoby młode z wykształceniem wyższym, mieszkającew małych miastach (38 proc.). Niestety aż 13 proc. badanych przyznaje, że dostrzega spadek poziomu swojej wiedzy nt. segregacji odpadów.
- Selektywna zbiórka oraz recykling odpadów opakowaniowych są tematami coraz częściej pojawiającymi się nie tylko w obszarze działań władz centralnych i samorządowych, ale także jako przedmiot debat angażujących opinię publiczną. W lipcu 2017 r. weszło w życie rozporządzenie ministra środowiska w sprawie szczegółowego sposobu zbierania wybranych frakcji odpadów, zgodnie z którym na terenie całego kraju ujednolicony zostanie system selektywnej zbiórki w postaci czterech dostępnych pojemników: niebieskiego na papier, zielonego na szkło, żółtego na plastik, metal oraz odpady wielomateriałowe oraz brązowego na odpady ulegające biodegradacji. Ponadto w tym roku ustalono także strategiczne cele w zakresie rozwoju recyklingu odpadów komunalnych – odpowiednio 55% w 2025r. i 65% w 2035r. Jasno wyznaczone cele na poziomie władz lokalnych pozwalają także na wypracowanie i wdrożenie odpowiednich działań informacyjnych oraz edukacyjnych, co spowoduje, że w kolejnych latach będziemy mogli mówić o wzroście świadomości Polaków na temat segregacji odpadów opakowaniowych, a nie o jej spadku lub braku zmian – twierdzi Jan Jasiński, prezes Fundacji ProKarton, inicjator badania.
Pod chwytliwym, przyciągającym uwagę hasłem „food in the nude” – czyli
Stora Enso poinformowała o wynikach finansowych za 4. kwartał 2018 r. oraz za cały ubiegły rok.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Problem w tym, że śmieciarka podjeżdża i wrzuca wszystko jak leci do swojego wnętrza. Po co więc zawracać sobie głowę i trzymać w domu (większość z nas ma małe mieszkania) kilka pojemników? Wiele lat segregowałam papier i plastik. Uczyłam dzieci. A potem weszła ustawa i nasza wspólnota zdecydowała, że ponieważ za pomieszanie odpadów (wrzucenie czegoś nie tam, gdzie trzeba) płaci się naprawdę duże kary, a w naszych dwóch blokach mieszka dużo ludzi i nie sposób ich upilnować, to bardziej opłaca się płacić większą kwotę i odpadów nie segregować. I tak to moje zaangażowanie w segregację poszło się bujać.
zdjęć: 44
zdjęć: 13
zdjęć: 35
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.