REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)

BRANŻA PO GODZINACH

 

10 stycznia 2020, 11:33

(fot. Pixabay CC0)

Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Tesco Polska, ponad połowa Polaków przyznaje, że co najmniej kilka razy otrzymała nietrafiony prezent, zaś co dziesiąty ankietowany deklaruje, że świąteczne prezenty są „zazwyczaj nietrafione”.

REKLAMANutrend - ISODRINX - belka w artykułach (28.05 - 02.06.2020)

Aż 53,5 proc. Polaków przyznaje, że kiedyś otrzymało prezent, z którego nie byli zadowoleni. Co dziesiąty badany przyznał, że prezenty, które otrzymuje zazwyczaj są nietrafione. Pomimo tak dużej skali problemu, wciąż niewiele osób decyduje się na zwrócenie otrzymanych produktów. Większość, bo aż 74,4 proc. nie oddaje niechcianych upominków, żeby nie urazić osoby, która ich obdarowała. Nawet jeśli mają przekonanie, że otrzymany produkt nie zostanie przez nich wykorzystany w żaden sposób.

Największy odsetek dotyczy grupy wiekowej 50+, w której aż 80 proc. badanych nigdy nie zdecydowało się na zwrot niechcianego prezentu. Jednak przedstawiciele młodszych pokoleń wykazują się większą asertywnością i coraz częściej decydują się na zwrot podarunku, który nie przypadł im do gustu. Pomaga w tym polityka sieci handlowych, które coraz częściej umożliwiają bezproblemowy zwrot zakupionych produktów. W grupie wiekowej 25 – 34 lata, już 29,5 proc. osób przynajmniej raz zwróciło nietrafiony prezent.

Okres poświąteczny to czas zakupowej gorączki wyprzedaży. Czy rzeczywiście Polacy tak dużo kupują w tym czasie? Badanie SW Research wykonane na zlecenie Tesco pokazuje, że 22,5 proc. z nas czeka na noworoczne wyprzedaże, podczas których kupujemy co najmniej kilka produktów. Z kolei 26,5 proc. ankietowanych deklaruje, iż zdarza im się czekać na wyprzedażową przecenę „upatrzonego” wcześniej produktu.

Korzystających z promocji jest więcej – aż 34,4 proc. badanych przyznaje, że nie śledzi wyprzedaży, ale gdy są w sklepie chętnie kupują produkty po obniżonej cenie. Najczęściej na wyprzedaże czekają konsumenci do 24 roku życia, a starsze osoby wolą omijać czas największej gorączki zakupowej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony