REKLAMAHELIO - Baner Główny - NATURA (21-27.10.2019)

(fot. materiały prasowe, Carrefour)

Polacy deklarują, że na zakupy żywności w sklepach zamierzają przeznaczyć bardzo niewielką kwotę ze świadczeń 500+ na pierwsze dziecko. Twierdzą, że zamiast tego ruszą na zakup głównie ubrań, artykułów szkolnych i zabawek, albo odłożą pieniądze na później – wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Izby Zarządzania Funduszami i Aktywami.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Większość beneficjentów drugiej odsłony programu 500+ zamierza przeznaczyć dodatkowe środki na kwestie związane z wychowywaniem dzieci. Najczęściej pieniądze wydamy na edukację (30%), czyli na przykład korepetycje czy artykuły szkolne, ogólne potrzeby dziecka (27%) oraz ubrania i gadżety (18%). W dalszej kolejności fundusze z programu 500+ planujemy przeznaczyć na pokrycie bieżących wydatków (9%), rozrywkę (8%), zakup żywności (7%) oraz sfinansowanie wyjazdów wakacyjnych (6%).

– Pieniądze z programu 500+ na pierwsze dziecko traktujemy jako „bonus”, który pozwala nieco poluzować dyscyplinę finansową, szczególnie w momencie gdy mamy więcej dzieci i już korzystamy z tego programu społecznego. Dlatego rodzice, którzy otrzymali środki także na pierwsze dziecko przeznaczają je głównie na pokrycie bieżących wydatków. Warto jednak zauważyć, że duży odsetek badanych wydaje pieniądze na edukację swoich dzieci, co niewątpliwie może pozytywnie wpłynąć na rozwój naszego przyszłego pokolenia – komentuje prof. Marcin Dyl z Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami.

Co ciekawe, w sumie 15% rodziców planuje odłożyć pozyskane z programu środki między innymi by zabezpieczyć przyszłość finansową swoich pociech. 6% badanych na zlecenie Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami zamierza w tym celu odłożyć środki z programu 500+ na lokacie, 5% skorzystać z przysłowiowej skarpety, a kolejne 4% wpłacić fundusze na rachunek oszczędnościowy.

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview) na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 20-55 lata, będących beneficjentami modyfikacji programu 500+, rozszerzającej go o pierwsze dziecko. Zebrana próba była reprezentatywna dla populacji Polski ze względu na płeć, wiek, poziom wykształcenia oraz wielkość miejscowości zamieszkania.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony