REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

BRANŻA PO GODZINACH

 

6 czerwca 2019, 14:52

(fot. Pixabay CC0)

Polscy konsumenci są przywiązani do tradycyjnych pór posiłków i kuchni polskie. Z drugiej strony chętnie próbują nowych smaków – największą ciekawość budzi kuchnia gruzińska. Powoli rośnie zainteresowanie wegetarianizmem – wynika z Raportu Food-Trendów portalu Pyszne.pl.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Jak wynika z raportu, aż 28 proc. Polaków w ciągu ostatnich 3 miesięcy odkryło dla siebie nową kuchnię świata, a trzy osoby na cztery są zainteresowane próbowaniem coraz to nowych jej rodzajów. W poszukiwaniu niecodziennych smaków coraz chętniej patrzymy na Wschód. Najwięcej respondentów badania odpowiedziało, że najbardziej chciałaby spróbować dań gruzińskich.

Polacy łączą w sobie sprzeczności. Z jednej strony pociąga ich nowe, z drugiej – są mocno przywiązani do tradycji. Jak pokazuje Raport Food-Trendów, Polacy mają jasno ustaloną hierarchię posiłków. Jak twierdzi prawie połowa respondentów, najważniejszy w ciągu dnia jest obiad. Po nim zaś śniadanie z 37 proc. odpowiedzi. Mało istotne są natomiast drugie śniadanie (5 proc.), kolacja (4 proc.) czy lunch (1 proc.). Kultura jedzenia zachodnich posiłków jeszcze nie do końca zadomowiła się nad Wisłą. Mniej niż jedna piąta Polaków jada lunch (18 proc.) przy aż 85 proc. osób mających w rozkładzie dnia obiad.

Nasz tradycjonalizm jest widoczny także przy wyborze dań. Najmocniej zakorzeniona w preferencjach Polaków i wybierana zdecydowanie najczęściej jest kuchnia polska (98 proc.). Nasza znajomość aktualnych światowych trendów związanych z jedzeniem jest jednak umiarkowana. Tylko 40 proc. Polaków zna pojęcie street food, a o slow food słyszało 23 proc. z nas.

Więcej niż jeden na trzech Polaków stosuje ograniczenia żywieniowe, głównie ze względu na chęć prowadzenia zdrowego stylu życia (63 proc.) i ze względów zdrowotnych (52 proc.). Wśród młodych ludzi w przedziale wiekowym 18-24 istotnym powodem jest także trening (48 proc. w tej grupie badanych). Najczęściej stosowana jest dieta wykluczająca cukier (10 proc.).

Diety wegetariańskiej przestrzega 4 proc., a chciałoby ją wypróbować 8 proc. Polaków. Skłania nas do tego przede wszystkim kiepska jakość dostępnego w sklepach mięsa - 54 proc. spośród nas ma co do niego wątpliwości. Polacy zauważają oprócz tego coraz lepszą dostępność zamienników mięsa i rozbudowującą się ofertę dla wegetarian w restauracjach. Szukają też sposobu na schudnięcie. Tylko 30 proc. potencjalnych wegetarian motywują względy ideologiczne. W przejściu na dietę wegetariańską powstrzymuje Polaków przede wszystkim to, że nie wyobrażają sobie rezygnacji z mięsa oraz mają silne przyzwyczajenia. Nie bez znaczenia są dla nich także nawyki żywieniowe bliskich osób.

Badanie zrealizowane w kwietniu 2019 na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku od 18 do 65 lat.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony