REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Produkty w promocji odpowiadały w 2019 r. aż za 37,7 proc. całkowitego wolumenu sprzedaży FMCG w Polsce - wynika z danych Nielsena cytowanych przez "My Company Polska". Stawia to nasz kraj na czele Europy.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

W porównaniu z rokiem 2018 r. wskaźnik dla Polski wzrósł aż o 2,3 pkt proc. Dzięki temu nasz kraj zdołał wyprzedzić Portugalię, która zajęła drugie miejsce z wynikiem 36,9 proc. i wzrostem o 0,6 pkt proc. Na kolejnych miejscach rankingu uplasowały się Dania, Wielka Brytania oraz Włochy. Z kolei w takiej Francji udział sprzedaży w koszyku FMCG w minionym roku wyniósł zaledwie 11,9 proc. (spadek o 0,3 pkt proc.).

W "My Company Polska" czytamy też, że w trakcie pandemii COVID-19 wskaźnik sprzedaży promocyjnej dla Polski (w przypadku koszyka FMCG) nieco spadł. W marcu kształtował się na poziomie 33,8 proc., a w kwietniu 35,3 proc. Były to zatem wyniki niższe niż za pełny 2019 r.

Jak tłumaczą to zjawisko eksperci Nielsena? Ich zdaniem Polacy, robić wielkie zakupy na zapas w pierwszych tygodniach pandemii, nie przejmowali się aż tak bardzo jak zazwyczaj ceną. W omawianym okresie nastąpiły także spore wahania zawartości koszyka zakupowego (wzrosty artykułów suchych, mydła, czy papieru toaletowego), co również miało wpływ na końcowe statystyki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony