REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Lody

Lody (Pixabay.com)

Tegoroczne lato było kapryśne, ale mimo tego Polacy chętnie sięgali po lody. Od stycznia 2019 zjedliśmy w naszym kraju już prawie 115 milionów litrów, a producenci podkreślają, że sezon nadal trwa. Tylko marka Koral w czerwcu – który był rekordowym miesiącem w 40 letniej historii firmy – sprzedała blisko 12,5 milionów litrów lodów. Tegoroczne badania sprzedaży potwierdzają, że niezmiennie jesteśmy tradycjonalistami - ulubionym smakiem Polaków pozostaje śmietankowy, a najchętniej wybieranymi formami lodów są familijne i na patyku. Rośnie też segment premium.

Ubiegły rok dla branży lodowej był zdecydowanie wyjątkowy i łaskawy, jeżeli chodzi o pogodę, która pozwoliła pobić kolejne rekordy sprzedaży. Tegoroczny sezon okazał się nieco bardziej wymagający właśnie ze względu na kapryśną pogodę – zimny maj, gorący czerwiec czy chłodniejszy lipiec, ale jak się okazało Polacy lody jedzą nie tylko w upały. Producenci odnotowali w czerwcu rekordowe wyniki sprzedaży – PPL Koral sprzedał prawie 12,5 milionów litrów lodów – to najlepszy wynik w 40 letniej historii firmy braci Koral. – Plany rekordowej majówki w tym roku pokrzyżowała nam gorsza pogoda w kwietniu i maju, czyli w czasie pierwszych urlopowych dni Polaków. Aby wyjść obronną ręką i utrzymać wysoką sprzedaż, a także entuzjastyczne nastroje sprzedawców, wprowadziliśmy dodatkowe niestandardowe akcje specjalne i promocje, które wyrównały wahania pogodowe. Jednak gorszą majówkę zdecydowanie wynagrodził nam czerwiec, który okazał się być rekordowym miesiącem w 40 letniej historii PPL Koral! – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

Kupujemy coraz więcej lodów premium

Polacy zjedli w sumie 114 564 631 litrów lodów i mimo, że było to o ponad 5,5 milionów litrów mniej niż rok temu to pobity został rekord wartości sprzedaży – ponad 1,6 miliarda zł (1 667 729 180 zł). Dlaczego sprzedając mniej litrów lodów udało się pobić kolejny rekord sprzedaży? To efekt popularności lodów z segmentu premium, które są nieco droższe od tradycyjnie wybieranych lodów impulsowych. Od kilku lat obserwowany jest wzrost zakupów w segmencie premium, lody te mają największą dynamikę sprzedaży i zdecydowanie są hitem w naszym kraju. – Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami, wybierają produkty wysokiej jakości, zwracają uwagę na skład oraz markę jaka stoi za danymi lodami. Coraz częściej zwracają również uwagę na opakowanie – zarówno pod kątem estetycznym, ale również praktycznym – dodaje Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

Polacy to tradycjonaliści

Polacy są nieustająco tradycjonalistami i mimo, iż czasem lubimy eksperymentować z nowymi smakami, najczęściej wybieramy te, które znamy, sprawdziliśmy i polubiliśmy. W Polsce hitem smakowym od lat pozostają lody śmietankowe. Smak ten zakorzeniony jest już w naszym głowach jako miłe skojarzenie z dzieciństwem, wspomnieniami z wakacji nad Bałtykiem, czy np. nagrodą po zakończonym roku szkolnym – zapewne dlatego wciąż cieszy się tak dużą popularnością i wybierają go kolejne pokolenia Polaków. Tegoroczne dane dotyczące wyników sprzedaży lodów pokrywają się z badaniami na temat gustów smakowych Polaków – na sprzedażowym podium uplasowały się lody o smakach: waniliowym, czekoladowym i bakaliowym. W zestawieniu na bardziej odległe miejsce spadły smaki owocowe.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony